تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
plusresetminus
حزب الله:معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تبلیغ مصرف نمک دریا و استفاده از عبارت‌های به‌ظاهر بهداشتی در فضای مجازی بسیار نادرست و منطبق بر اطلاعات غلط است.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۴۷۲
تبلیغ مصرف نمک دریا در فضای مجازی نادرست و منطبق بر اطلاعات غلط است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رسول انتظارمهدی افزود: برخی افراد با انتساب خود به حوزه طب سنتی در فضای مجازی، مصرف نمک یددار تصفیه شده را منع و مردم را به استفاده از نمک‌های تصفیه نشده فاقد ید استحصال شده حاشیه دریا تشویق می‌کنند.

وی اضافه کرد: این گروه بدون توجه به بدیهیات علوم پزشکی و تغذیه، نمک تصفیه شده یددار را نمک مصنوعی و غیر بهداشتی و نمک فاقد ید کافی و آلوده به انواع آلاینده های محیطی و حتی فلزات سنگین را نمک طبیعی می نامند و با تبلیغات گسترده موجبات سردرگمی جامعه و تشویش اذهان عمومی نسبت به نهادهای بهداشتی کشور شده اند.

وی بیان کرد: طبیعی خواندن نمک دریا و غیر طبیعی یا مصنوعی دانستن نمک‌هایی که از منابعی دیگر مانند معادن سنگ نمک به دست می‌آیند و تحت فرآیندهای سودمندی همچون تصفیه یا غنی‌سازی قرار می گیرند، فاقد هرگونه منطق علمی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نمک طبیعی حاوی عناصر مفیدی مثل منیزیم و پتاسیم و عاملی بازدارنده بوده و استفاده نکردن از این نمک، موجب اختلال شدید روانی، بیماری‌های عفونی، فشار خون، گرفتگی عروق، ناراحتی‌های کبدی، پوستی و سرطان می شود، اظهار کرد: بهترین منبع غذایی تامین منیزیم، پتاسیم و سایر املاح معدنی، سبزی‌ها و میوه‌ها، غلات و حبوبات است که مقدار مورد نیاز روزانه آنها هرگز با مصرف مقدار توصیه شده نمک /کمتر از ۵ گرم در روز/ تامین نخواهد شد.

انتظارمهدی گفت: نمک طبیعی حاوی انواع ناخالصی ها از جمله شن، ماسه، گچ، آهک، آلودگی های میکروبی و حتی فلزات سنگین با ظرفیت بالای سرطانزایی است که توسط آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور نیز تایید شده است.

با پیدایش فضای مجازی، بسیاری از اطلاعات نادرست به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت به میزان بسیار زیاد تبلیغ شده که بخش قابل توجهی از آنها، مبنای علمی ندارد.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین