تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
plusresetminus
حزب الله:رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: امروز 15 میلیون دانش آموخته لیسانس به بالا داریم و مشکل کارگر نداریم، مشکل ما تامین کار برای این تعداد دانش آموخته و کارگر است که دانش و مهارت دارند ولی کار ندارند.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۴۶۰
روزانه 40 تا 45 کانتینر صیفی از البرز به خارج صادر می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رحیم بنامولایی شامگاه چهارشنبه 23 مرداد در همایش تجلیل از مدیران تلاشگر البرز گفت: جایزه صادراتی و یارانه باید به کسانی تعلق بگیرد که خارج از رانت، حقه بازی و باندبازی دروزاه‌های دنیا را برای ما باز می‌کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تعامل بخش‌های مختلف اقتصاد توضیح داد: یکی از مشکلات ما اینجاست که تشکل‌های اقتصادی اعتقاد چندانی به کار گروهی ندارند و همین امر باعث می‌شود از قدرت هم افزایی بخش‌های مختلف اقتصاد محروم شویم.
بنا مولایی با اشاره به تاکید مسئولان ارشد نظام بر حمایت هر چه بیشتر از بخش خصوصی اظهار داشت: معاون اول رییس جمهوری اشاره کرد که اگر موضوعی بدون مشورت با بخش خصوصی  نهایی شد از ورود آن به هیات دولت جلوگیری شود و این نشان دهنده حمایت از تشکل‌ها، خرد جمعی و تشکل گرایی است.
بنا مولایی در ادامه به برخی سنگ اندازی‌های بانک مرکزی که صادرات را با مشکل مواجه کرده اشاره کرد و افزود: سال گذشته شاهد سنگ اندازی زیادی در مسیر توسعه صادرات از سوی بانک مرکزی بودیم و ابلاغ بخشنامه‌های متعدد از سوی این بانک بسیاری از واحدهای صادراتی را با مشکل مواجه کرد. 
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اثرات تحریم‌های اقتصادی در بخش تولید تصریح کرد: در شرایط بد اقتصادی مکلفیم هر کدام در حد توان مشکلی از راه تولید برداریم که  به رونق تولید و اقتصاد و حفظ اشتغال و کاستن از ناهنجاری‌های جامعه کمک کند.
وی با اشاره به اینکه راه‌های درآمدزایی بدون دردسر در کشور زیاد است؛ اظهار کرد: باید دست کسانی را که سفره تولید را گسترده می‌کنند بوسید و بدون سنگ اندازی از آنها حمایت کنیم.
بنامولایی در ادامه به ضرورت حمایت وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان تامین اجتماعی و دیگر دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: همه مسئولیت‌ها  نباید به گرده تولید گذاشته شود. 
وی با گلایه از افت روزانه ارزش پول کشور توضیح داد: شب می‌خوابیم و صبح ارزش پول و نقدینگی تولید به یک چهارم می‌رسد، چه انتظاری هست که تولید کننده دراین شرایط و مشکلات کار کند، در حالی که خیلی‌ها چراغ خاموش با سرمایه گذاری در بانک‌ها کسب درآمد می‌کنند.
بنا مولایی افزود: باید نگاه خود را تغییر دهیم و در این زمینه رسانه ملی باید کمک کند.
وی با اشاره به وفور نیروی کار در کشور گفت: امروز 15 میلیون دانش آموخته لیسانس به بالا داریم و مشکل کارگر نداریم، مشکل ما تامین کار برای این تعداد دانش آموخته و کارگر است که دانش و مهارت دارند ولی کار ندارند.
مواد غذایی و کشاورزی دیگر مساله مورد تاکید رئیس اتاق البرز بود که گفت با وجود تمام مشکلات در استان، روزانه 40 تا 45 کانتینر صیفی جات از البرز صادر می‌شود.
وی با انتقاد از عدم راه اندازی کارگو سنتر در البرز گفت: چرا فرودگاه پیام و کارگو سنتر را مسئولان راه نمی اندازند و وزیر نفت، پول سوخت هواپیمای باری را سه برابر مسافربری تعیین می‌کند و نمی‌گذارد صیفی‌جات تازه را طی دو الی سه ساعت به روسیه و کشورهای همسایه صادر کنیم؟ 
وی با تاکید بر ضرورت تحقق شعار اقتصعد مقاومتی توضیح داد: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از داشته‌ها و امروز دولت باید نقش هدایت سرمایه را داشته باشد تا از ظرفیت های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین