کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از مرکز فضایی کرج تا ناسا؛

فیروز نادری اولین رئیس مرکز فضایی ماهدشت بود

ایسنا , 24 مرداد 1398 ساعت 15:04

حزب الله:رئیس مرکز فضایی ماهدشت کرج با اشاره به اهمیت این مرکز در بحث تکنولوژی فضایی گفت: فیروز نادری که امروز در بزرگترین پروژه‌های فضایی ناسا مشغول به کار است اولین رئیس مرکز فضایی ماهدشت بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مرکز فضایی ماهدشت یک مرکز فضایی ملی است که از سال ۱۳۵۳ به منظور دریافت تصاویر ماهواره‌ای ایجاد شد.
در زمان تأسیس ایستگاه فضایی ماهدشت، قرار بود این مرکز به ۳۳ کشور منطقه دیتای ماهواره‌ای ارائه کند اما در حال حاضر عمده فعالیت‌هایی که در مرکز ماهدشت انجام می‌شود، دریافت داده‌های ماهواره‌ای است.
این مرکز در هواشناسی و بررسی وضعیت طبیعی کشور هم نقش موثری دارد به عنوان نمونه در این مرکز به صورت مستمر دریاچه ارومیه پایش می‌شود و اطلاعاتی از سطح اشغال آب و همچنین پسروی و پیشروی آب این دریاچه در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد، علاوه بر این دریاچه‌های مهارلو، بختگان و هامون هم در این مرکز پایش می‌شود .
به گفته رئیس مرکز فضایی ماهدشت، این مرکز در حال حاضر پشتیبان سیستم کارت سوخت و شبکه شتاب هم هست و علاوه بر این پردازش تصاویر ماهواره‌ای هم در مرکز فضایی ماهدشت انجام می‌شود.
طاهرزاده یکی از دیگر فعالیت‌های این مرکز را رصد اجرام آسمانی عنوان و خاطرنشان کرد: این اجرام شامل ماهواره‌ها و زباله‌های فضایی می‌شود.
وی اعلام کرد: قرار است در این مرکز پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری فضایی هم مستقر شود.
طاهرزاده با اشاره به اهمیت این مرکز در بحث تکنولوژی فضایی گفت: فیروز نادری که امروز در بزرگترین پروژه‌های فضایی ناسا مشغول به کار است اولین رئیس مرکز فضایی ماهدشت بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت فضایی در طی مسیر پیشرفت و تکنولوژی برای ما بسیار مهم است و حتی می‌توان آن را از صنعت هسته‌ای هم مهمتر دانست.
 


کد مطلب: 204459

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/204459/فیروز-نادری-اولین-رئیس-مرکز-فضایی-ماهدشت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com