تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما معتقدیم همه اختیاراتی را که قابل تفویض باشد و منع قانونی هم نداشته باشند به بخش خصوصی واگذار کنیم و در مقابل این خواسته را داریم که بخش خصوصی هم مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۳۲۷
وزیر صمت: دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها رخ نداد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رضا رحمانی در دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی کشور، یکی از 7 برنامه محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت را تمرکز بر بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء تعامل با تشکل‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی ما در شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی که با آن مواجه هستیم، تکیه به توان مردم و همین تشکل‌های اقتصادی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ما معتقدیم باید هر کاری که قابل تفویض کردن باشد و منع قانونی برای آن وجود نداشته باشد به بخش خصوصی واگذار شود، ولی در مقابل این اختیارات یک خواسته داریم و آن این که بخش خصوصی کنار اختیاراتی که به وی تفویض می‌شود، مسئولیت موضوع را هم بپذیرد.
وی گفت: ما در مورد اتاق‌های مشترک بازرگانی میان کشورهای ایران و چین و همچنین اتاق‌های مشترک ایران با کشورهای همسایه اعلام کرده‌ایم که حاضریم اختیارات کامل به آنها بدهیم ولی در عین حال آنها نیز مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.
رحمانی در مورد رایزنان بازرگانی، گفت: در قانون شرایط ویژه‌ای برای انتخاب رایزنان دیده شده است و محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی ما پیشنهاد دادیم که حاضریم مسئولیت‌هایی را در این بخش به بخش خصوصی واگذار کنیم و اختیارات اتاق‌های مشترک و اتاق‌های بازرگانی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ظرفیت بزرگ شورای گفت‌وگو که با مشارکت بخش خصوصی و تعدادی از وزرای اقتصادی دولت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که ظرفیت این شورا بیش از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و از نظر ما شورای گفت‌وگو پتانسیل بزرگی است که می‌تواند ظرفیت اصلاح آئین‌نامه‌های دولتی و حتی قانونگذاری در مجلس را داشته باشد.
وی در پایان با تصریح بر ناموفق بودن تحریم‌های اخیر و دشمنی آمریکایی‌ها برای فروپاشی اقتصاد کشور و تعطیلی تولید در ایران، گفت: دشمن امیدوار بود نه‌تنها بنگاه‌ها در ایران تعطیل شوند، بلکه دومینوی تعطیلی بنگاه‌ها و تولید در کشورمان شکل بگیرد ولی امروز آمارهای تولید و فعالیت بنگاه‌های جدید اقتصادی نشان می‌دهد که دشمن به این هدف خود نرسیده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین