تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
plusresetminus
حزب الله:سال‌ها از آخرین قهرمانی یک تیم فوتبال ایرانی در آسیا می‌گذرد و امسال هم ذوب‌آهن آخرین بازمانده‌ای بود که حذف شد.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۲۶۴
تکراری‌ترین اتفاق برای فوتبال باشگاهی ایران/ ناکامی در آسیا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پاس در سال ۱۳۷۱ یعنی فصل ۹۳–۱۹۹۲، قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد. از آن زمان تاکنون نزدیک ۲۷ سال (تقریباً سه دهه) می‌گذرد و در این مدت تیم‌های آسیایی در رده باشگاهی و ملی افتخارات زیادی داشتند.
از آن سال تاکنون هیچ تیم باشگاهی در ایران نتوانسته قهرمان آسیا شود. نگران‌کننده‌تر اینکه سال‌ها نیز از قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا (معتبرترین جام ملی در سطح آسیا) می‌گذرد.
هر چند تیم ملی فوتبال ایران مدت‌هاست تیم اول آسیا در رده بندی فیفاست ولی به لحاظ کسب نتیجه هم تیم ملی فوتبال ایران و هم تیم‌های باشگاهی نتایج مطلوبی کسب نکردند. 
جای سوال دارد برای تیمی که در فوتبال آسیا خودش را مدعی می‌داند چرا در ۳۰ سال گذشته در بخش باشگاهی و ۴۰ سال اخیر در رده ملی به این افتخار مهم نرسیده است.
در این مدتی که تیم‌های ایرانی و تیم ملی ایران رنگ قهرمانی در قاره آسیا را ندیده‌اند، تیم‌های دیگر چه عملکردی داشتند؟
جدول زیر نشان دهنده موفقیت تیم‌های ملی و باشگاهی در سطح آسیا را از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی ( سال۱۳۷۱) نشان می‌دهد:
کشورقهرمانی در جام ملت‌های آسیاقهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا
ژاپن۴ بار۵ بار
عربستان ۱ بار۳ بار
استرالیا۱ بار۱ بار
عراق۱ بار-
قطر۱ بار۱ بار
کره جنوبی-۱۰ بار
چین-۲ بار
تایلند -۲ بار
نزدیک به نیم قرن از آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در قاره آسیا می‌گذرد. تقریبا ۴۰ سال از آخرین حضور در المپیک و سه دهه از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در آسیا سپری می‌شود.
حتما دلایل زیادی برای موفقیت رقیبان ما در قاره وجود دارد که نیاز به واکاوی دارد. تیم‌های باشگاهی در آسیا امروز صاحب حق پخش تلویزیونی و درآمد خوب هستند و توان جذب بازیکنان خوبی دارند و تراز مالی باشگاه‌ها مشخص است.
در صورتی که این روند ادامه داشته باشد چه بسا رده‌بندی فیفا تنها ملاک افتخار فوتبال ایران در سطح آسیا باشد
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین