تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی سازمان انرژی اتمی از اضافه شدن ۶۰ تا ۷۰ کیلو به ذخایر اورانیوم غنی شده خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان اورانیوم غنی شده ایران ۳۶۰ تا ۳۷۰ کیلوگرم است.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۲۵۸
میزان اورانیوم غنی شده ایران به ۳۷۰ کیلو افزایش یافت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهروز کمالوندی روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث مرکز تحقیقات ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزوتوپ های پایدار درخصوص آخرین وضعیت اورانیوم غنی شده و آب سنگین گفت: وقتی ما سطح غنی سازی را به بیش از ۳.۶۷ افزایش دادیم نگاه کردیم بینیم نیازمان چیست.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: با توجه به ضرورت مدنظر قرار دادن سوخت نیروگاهی این سطح باید ۴.۲ درصد باشد ولی ما ۴.۰۵ درصد بالا رفتیم چرا که وقتی شما اورانیوم ۴.۵ درصد تولید می کنید اگر هم زمانی محصول ۴ درصد داشتید و بنا به مقتضیات وقتی اینها را به هم مخلوط می کنید به عدد مورد نظر می رسید.
کمالوندی عنوان کرد:‌ ما الان با ظرفیت خوبی تولید می کنیم و موجودی مان هم حداقل ۶۰ تا ۷۰ کیلو بیش از ۳۰۰ کیلوگرم است و میزان آن هم به سرعت افزایش می یابد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره تولید آب سنگین در کشور خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهوری گفت ما تعهدی در قبال اینکه بیشتر از عرضه ۱۳۰ تن آب سنگین نداریم از طرفی ما اجازه داریم بازارهای متنوعی که گرفته ایم که را از دست ندهیم.
کمالوندی بیان کرد: گرچه مقادیر آب سنگین ما خیلی بزرگ نیست ولی بازارهای ما متنوع است و شامل کشورهای اروپایی و غیراروپایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز نه فقط آب سنگین بلکه محصولات دیگر مثل دوتره ها و اکسیژن ۱۸ را صادر می کنیم و این نوید می دهد که ایران می تواند صادرکننده کالاهای دارای تکنولوژی بالا باشد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما نباید هیچ بازاری را از دست بدهیم ضمن اینکه هیچ تعهدی در قبال اینکه بالای ۳۰ تن نرویم را نخواهیم داشت.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین