تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
plusresetminus
حزب الله:کانال تلگرامی فرهنگ نوشت درباره راه انداختن ‌پویش تحریم کالاهای ژاپنی در کره جنوبی نوشت:
۰
کد مطلب : ۲۰۴۲۴۸
‌پویش تحریم کالاهای ژاپنی در کره جنوبی

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روز اول جولای، ژاپن اعلام کرد صادرات سه ماده‌ی شیمیایی رو به کره محدود می‌کنه. موادی که در ساخت اجزای اصلی گوشی‌های هوشمند  استفاده میشن و تکنولوژی پیشرفته‌ای دارند
کره‌ای‌ها هم عصبانی میشن و در جواب، واکنش گسترده‌ای رو توی شبکه‌های اجتماعی نشون می‌دن و استفاده از محصولات ژاپنی رو تحریم می‌کنن؛ سفرهاشون به ژاپن رو کنسل می‌کنن و دیگران رو هم در شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌کنن که از سفر به ژاپن خودداری کنن (به همین دلیل بلیط پروازهای کره به ژاپن خیلی ارزون شده)
حتی یک سایت درست کردن که لیست تمام محصولات ژاپنی رو نوشته و زیرش برندهای مشابه جایگزین رو قرار داده و شما حتی می‌تونین بهش محصولات دیگه رو اضافه کنین.



حالا این تصمیم ژاپنی‌ها یکدفعه از کجا اتفاق افتاده؟ ‌
‌کره جنوبی هیچوقت جنایات ژاپن رو در طول دوران استعمار فراموش نکرده؛ بخصوص برده‌های جنسی برای سربازان ژاپنی؛ و تاکید همیشگی داشته که برای اینکه رابطه‌ی دو کشور بتونه به حالت عادی برگرده و تنش‌ها از بین بره، ژاپن باید این حقایق تاریخی رو به رسمیت بشناسه و بابتش عذرخواهی کنه. ژاپن تا همین لحظه، هرگز بابت عملکردش در دوران استعمار، از کره عذرخواهی نکرده و همین، برای کره‌ای‌ها خیلی گرون تموم شده. .
‌حالا کره چیکار کرده؟ سال گذشته، دادگاه عالی کره جنوبی اومده شرکت‌هایی رو که در دوران استعمار به دولت ژاپن کمک کردن و در اعمال به زعم خودشون ظالمانه‌ی ژاپن سهیم بودن، به پرداخت غرامت محکوم کرده، هر شرکت حدود ۸۹ هزار دلار (از جمله شرکت فولاد نیپون و شرکت میتسوبیشی)
نهایتا ژاپن هم در جواب گفته اوکی پس من هم صادرات این محصولات اساسی رو به کره محدود می‌کنم!
مردم کره واقعا در این حرکت‌های جمعی هماهنگ عمل می‌کنن. یک دلیلش به تایید خود کره‌ای‌ها ترس از حرف و عکس‌العمل بقیه است.

علامت پویش تحریم محصولات ژاپنی روی دیوار یک لاستیک فروشی در بوسان
کره جنوبی
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین