کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش توییتری ظریف از سفر به دوحه

twitter

مشرق , 21 مرداد 1398 ساعت 20:08

حزب الله:وزیر امور خارجه ایران در گزارشی از سفرش به دوحه و دیدارهایش با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور تصریح کرد: فقط ملت های منطقه می توانند امنیت آن را تضمین کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عصر دیروز (یکشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات قطری راهی دوحه شد، دقایقی قبل با انتشار تصاویری از دیدارهایش با «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر و همچنین «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور در صفحه توئیترش نوشت: « از سفر بسیار پربارم به قطر بازگشتم. دیدگاه هایمان را با امیر قطر و وزیر خارجه درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و جهانی مبادله کردیم.»
وی با اشاره به مصاحبه ای که با الجزیره انگلیسی داشته، تصریح کرد: «فقط ملت های منطقه می توانند امنیت منطقه را تضمین کنند.»

سفر ظریف به دوحه در حالی صورت گرفت که حسن روحانی و امیر قطر عصر دیروز تلفنی ضمن تبریک عید قربان درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.
روحانی در این تماس تلفنی هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان خواند و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده تر و خطرناک تر می کند.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر ۲۱ اردیبهشت ماه سفری چند ساعته به تهران داشت که در همان زمان رسانه‌ای نشد و بعدها تأیید شد.
پس از آن سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران اوایل خرداد ماه به سه کشور حوزه خلیج فارس از جمله قطر سفر کرد.


کد مطلب: 204166

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/204166/گزارش-توییتری-ظریف-سفر-دوحه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com