کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد همتی از عملکرد شرکت‌های دولتی در ترخیص کالاهای اساسی

instagram

مشرق , 19 مرداد 1398 ساعت 9:26

حزب الله:
رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود از کُندی شرکت های دولتی در ترخیص کالاهای اساسی و دپو در انبارهای بندر امام انتقاد کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  عبدالناصر همتی روز جاری (پنج شنبه 17 مرداد) از نحوه ورود و ترخیص کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد و در جریان نحوه واردات این نوع کالاها و امور گمرکی آن قرار گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی پس از این بازدید، در پست اینستاگرامی خود جزئیات نحوه واردات، دپو و ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) را تشریح کرد که به شرح زیر است:
امروز ۵ شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ برای بازدید از نحوه ورود و ترخیص کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) و ارزیابی نحوه عملکرد بخش های مختلف بندر، گمرک، وارد کنندگان، حمل و نقل و ... و همچنین بررسی دلایل کندی رفع تعهد ارزی وارد کنندگان عازم ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) شدند.
حجم عظیمی از نهاده های دامی و کالاهای اساسی در انبارهای بندر انباشته شده است. میزان کالاهای موجود بیش از سه میلیون تن بود که ۹۰ درصد بیش از میزان آن در زمان مشابه سال گذشته است.
تخصیص و تأمین کافی و به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی موجب افزایش ۶۹ درصدی واردات شده است. لیکن کندی شرکت های وارد کننده عمدتا دولتی در تعیین تکلیف با گمرک و حمل به موقع به مراکز مقصد در داخل کشور موجب بالا رفتن میزان دپوی واردات شده است.
به نظر می رسد مراکز مسئول برای واردات بایستی با برنامه دقیق نسبت به درخواست تخصیص و تأمین ارز اقدام کنند تا بتوانند در موعد مقرر تعهد ارزی خود را رفع کنند.




     
 


کد مطلب: 203961

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/203961/انتقاد-همتی-عملکرد-شرکت-های-دولتی-ترخیص-کالاهای-اساسی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com