تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
plusresetminus
حزب الله:قیمت‌های نفت پس از ریزش هفته گذشته، به روند کاهشی خود ادامه داده و داد و ستد معامله‌گرانی که روی بهبود قیمت‌ها حساب کرده بودند را پرریسک کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۰۳۹۴۶
معاملات نفتی پرریسک شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهای معاملات ماه آتی نفت برنت پنج شنبه گذشته بیش از هفت درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش قیمت روزانه نفت برنت در بیش از سه سال و نیم گذشته بود.

اما معامله‌گرانی که امیدوار بودند پس از این ریزش سنگین، قیمت‌ها در کوتاه مدت بهبود پیدا می‌کند، ناامید شدند. بهای معاملات آتی نفت روز جمعه ۲.۳ درصد رشد کرد سپس روز دوشنبه ۳.۴ درصد کاهش پیدا کرد و همچنان پایین قیمت نهایی روز پنج شنبه معامله می‌شود.

تجربه نشان می‌دهد قیمت‌ها معمولا در روزهای پس از ریزش سنگین بهبود پیدا می‌کنند بنابراین معامله‌گرانی از یک استراتژی معاملات برای سود بردن استفاده می‌کنند اما رشد بهای معاملات در روزهای گذشته اندک و به شدت نامعلوم بوده است.

در شرایط فعلی که پیش بینی می‌شود خرید در قیمت پایین سود اندک و ضرر بالا داشته باشد، معاملات پرریسک شده است.

بهای معاملات ماه آتی از سال ۱۹۹۰ به این طرف،  در ۴۴ روز از بیش از ۷۵۰۰ روز معامله به میزان هفت درصد یا بیشتر کاهش داشته که شامل ریزش قیمت پنج شنبه گذشته هم می‌شود.

بزرگترین کاهش قیمتی که تاکنون روی داده است، افت حدود ۳۵ درصدی قیمت در ۱۷ ژانویه سال ۱۹۹۱ بود که نخستین جنگ خلیج فارس در گرفت. البته این سقوط قیمت غیرمعمول محسوب می‌شود و کاهش بزرگ بعدی کمتر از ۱۴ درصد بوده است از این رو در مقایسه‌های انجام شده لحاظ نمی‌شود.

نگاهی به موارد کاهش هفت درصدی یا بیشتر قیمت نفت نشان می‌دهد که بهبود قیمت معمولا در روزهای بعد صورت گرفته و به طور متوسط قیمت‌ها حدود ۳.۵ درصد رشد کرده است.

اکثر موارد رشد قیمت در شش تا هفت روز معامله پس از وقوع ریزش قیمت روی داده و در مدت ۱۰ تا ۲۰ روز ناپدید شده است. در ۱۰ روز اول پس از ریزش قیمت، افزایش قیمت در مقایسه با افت قیمت، بیشتر متداول‌تر بوده اما حاشیه سود محدود بوده است.

مفسران بازار اغلب افت یک روزه شدید قیمت‌ها را واکنش بیش از حد و در نتیجه نوسان بیش از حد می‌دانند. به نظر می‌رسد اکثر موارد ریزش قیمت در واکنش به اطلاعات جدیدی صورت گرفته که اهمیت داشته و تاثیر پایداری روی انتظارات معامله‌گران داشته اند. این اطلاعات جدید ممکن است درباره تولید و مصرف و تغییر در قراردادهای معامله‌گران یا هر دو باشد.

واکنش اولیه قیمت نفت برنت پس از افت شدید در پنج شنبه گذشته با این الگو مطابقت دارد. تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تعرفه بیشتر روی واردات کالاهای چینی که در اول اوت اعلام شد، تنش‌های تجاری میان دو قدرت اقتصادی جهان را تشدید کرد.

بر اساس محاسبات معامله‌گران، تشدید تنش‌های تجاری احتمال رکود اقتصادی در آمریکا و سایر نقاط جهان را تقویت می‌کند و افت شدید قیمت‌ها در پنج شنبه گذشته را توضیح می‌دهد.

بهای معاملات آتی نفت روز جمعه رشد کرد زیرا برحی از معامله‌گران با انتظار برای بهبود کوتاه مدت قیمت‌ها، به داد و ستد پرداختند با این حال رشد قیمتی که انتظار می‌رود کمتر از حد معمول بود.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش چشمگیر قیمت نفت با تغییرات بازده اوراق قرضه دولتی، نرخ‌های بهره قراردادهای معاملات آتی و قیمت‌های سهام مطابقت داشت و همگی آنها نشان دادند که احتمال رکود اقتصادی به دلیل تنش‌های تجاری اکنون بیش از هر زمان دیگری است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین