تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
plusresetminus
حزب الله:شهردار آسارا از ایجاد طرح گردشگری در محور توریستی کرج - چالوس محدوده ری زمین خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۰۳۷۸۶
ایجاد طرح گردشگری در محور چالوس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدباقرآسرایی با اشاره به اهمیت توسعه مکان های اقامتی- تفریحی در جاده کرج- چالوس اظهار کرد: باید به سمت تکیه بر گردشگری در بخش آسارا و جذب سرمایه گذار برای مشارکت در این طرح ها و البته با حفظ محیط زیست و جاذبه های طبیعی پیش رویم.
وی ادامه داد: در قالب این اقدامات باید ایجاد حداقل دو مکان اقامتی- گردشگری دربخش آسارا را تعریف کنیم؛ چون اکنون ظرفیت های خوبی مانند هتل های گچسر و دیزین را در جاده کرج- چالوس داریم اما نیازمند توسعه بیشترچنین مکان های اقامتی آن هم با کمک و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم؛ چون توان دولت از نظر تخصیص اعتبار و هزینه کرد در چنین بخش هایی محدود است.
شهردار آسارا با اشاره به اهمیت کار در حوزه توریسم ورزشی در محور کرج - چالوس همانند آنچه در سرعین صورت گرفته و آنجا را به یک منطقه توریستی - ورزشی در کشور تبدیل کرده است، بیان کرد: به تبع انجام چنین اقداماتی در محور کرج - چالوس موجب رشد اقتصادی و رونق مناطقی مانند بخش آسارا است و به اشتغال زایی می انجامد.
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضربهره برداری خوبی از فرصت های توسعه صنعت توریسم و گردشگری در محور کرج - چالوس صورت نگرفته است و به دلیل نبود مجتمع های اقامتی- تفریحی در جاده چالوس، مردم زمین ها را می فروشند و در مقابل ویلاهایی ساخته می شود که بحران های زیست محیطی به همراه دارد و از سویی موجب مهاجرت مردم منطقه و روستائیان می شود.
آسرایی در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد یک طرح گردگشگری در محدوده ری زمین محور کرج- چالوس با تاکید بر اینکه از سال ۹۳ پیگیر اجرای چنین طرحی را در این منطقه بوده ایم، افزود: امسال به نتایج خوبی رسیده ایم و به دنبال این بوده ایم که طرحی منحصر به فرد انجام شود؛ چون احیاء و ساماندهی بستر رودخانه کرج باید با اولویت حفظ بستر موجود باشد.
وی در ادامه در خصوص این طرح گردشگری که قراراست از شهریور ماه در محدوده ری زمین در محور کرج- چالوس اجرایی شود، توضیح داد: در روزهای آتی تمیز کردن بستر رودخانه در محدوده ای که قراراست این طرح اجرایی شود را آغاز می کنیم، در مرحله بعدی شروع دیوار ساحلی در آن محدوده را عملیاتی می کنیم. 
شهردار آسارا با اشاره به اینکه در کل این پروژه فازبندی است و به یقین با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی اجرای آن را پیش می بریم، توضیح داد: در قالب این طرح که بطور تقریبی ۴۰ هزار مترمربع وسعت دارد، ایجاد کمپ های گردشگری، مسیرهای تعریف شده پیاده روی و جانمایی فضایی باز برای تماشای مسیر رودخانه با حفظ ایمنی مسافران مدنظر قرار داده شده است.
وی در پایان گفت: دراین طرح گردشگری ایجاد فضاهای نمایشگاهی فصلی و جانمایی زمین چمن چند منظوره را خواهیم داشت و جانمایی پد هلی کوپتر وایجاد فضایی ۴ تا ۵ هزار متری برای برپایی نمایشگاه گل را نیز مورد توجه قرار داده ایم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین