تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
حزب الله:احزاب و صاحبان صنایع آلمان نسبت به سیاست‌های پوپولیستی نخست‌وزیر جدید انگلیس و تصمیم او مبنی بر بریگزیتِ بدونِ توافق با اتحادیه اروپا در حالی ابراز نگرانی کردند که تنها حزب پوپولیست راست‌گرای این کشور از انتخاب بوریس جانسون خرسند است.
۰
کد مطلب : ۲۰۲۶۶۰
نگرانی‌ها در آلمان از نخست‌وزیر شدن بوریس جانسون در انگلیس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس بوریس جانسون را به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار و به طبع آن به ریاست دولت انگلیس برگزیدند. جانسون مصمم است که کشورش را تحت هر شرایطی تا آخر اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند. او گفته است که انگلیس در صورت نیاز، بدون توافق نهایی و بستن قرارداد با اتحادیه  اروپا از آن خارج خواهد شد. سیاستمدار ۵۵ ساله با سخنان پوپولیستی خود نگرانی احزاب و صاحبان صنایع آلمان را برانگیخته است.
خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه مواضع احزاب گوناگون آلمان را منتشر کرد.
«عوام‌گرا و عوام‌فریب»
برند ریکسینگر، رهبر حزب چپ آلمان جانسون را یک فرد عوام‌گرا و عوام‌فریب نامید و اظهار داشت که انتخاب جانسون به ریاست دولت انگلیس برای مردم این کشور، به‌ویژه برای اقشار متوسط به پایین زیان‌آور است.
کریستیان لیندنر، رهبر حزب دموکرات‌های آزاد آلمان نیز از انتخاب جانسون ابراز تاسف کرد و گفت، او از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده هم غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر است.
لیندنر معتقد است که با وجود جانسون اروپا وارد دورانی ناآرام‌تر می‌شود. 
کاتیا لایکرت، نایب‌رئیس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان ابراز امیدواری کرد که جانسون به خاطر منافع کشورش با مسئولیت بیشتری کشورداری کند. او تصریح کرد که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع هیچ کس نخواهد بود.
«دروغگوی حرفه‌ای»
آخیم پُست، نایب‌رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان گفت، فرهنگ دموکراتیک انگلیس از این پس با آزمایشی سخت مواجه خواهد شد.
فرانسیسکا براتنر از حزب سبزها ابراز تأسف کرد از این که اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس یک دروغگوی حرفه‌ای و بی‌مسئولیت را به رهبری خود انتخاب کرده‌اند.
او ضمن تاکید بر این که دوران سختی در انتظار اروپاست، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا اکنون بیش از پیش اتحاد به‌خرج دهد.
تنها حزب حاضر در پارلمان آلمان که از انتخاب جانسون ابراز خرسندی کرد، حزب راست‌گرای پوپولیستی آلترناتیو برای آلمان است.
نه تنها سیاستمداران آلمان بلکه بخش اقتصاد این کشور نیز با انتخاب جانسون انتقادی برخورد کرده و آن را برای انگلیس و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا زیان‌آور ارزیابی کرده است.
به گزارش دویچه‌وله، هولگر بینگمن، رئیس اتحادیه صاحبان صنایع و شرکت‌های صادراتی آلمان معتقد است که خطر خروج انگلیس بدون توافق نهایی با اتحادیه اروپا بالا رفته و در این میان هیچ کس نفعی نخواهد برد.
اریک شوایتسر، رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع و بازرگانی آلمان هم ضمن اشاره به این که هم‌اکنون سنگینی بریگزیت بر اقتصاد آلمان حس می‌شود، هشدار داده است که انگلیس و اتحادیه اروپا باید به جای بدتر کردن اوضاع، به فکر راه حلی برای مشکلات کنونی باشند.
بسیاری از کارشناسان اقتصادی اروپایی معتقدند که خروج بدون قرارداد انگلیس از اتحادیه اروپا به‌ویژه به اقتصاد انگلیس آسیب می‌زند.
دیوید گوک، وزیر دادگستری انگلیس گفته است که بریگزیت بدون توافق، برای شهروندان انگلیس  «تحقیر ملی» به ارمغان خواهد آورد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین