تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
plusresetminus
حزب الله:نگرانی از احتمال بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه درپی جنگ نفتکش ها و کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت را افزایش داد.
۰
کد مطلب : ۲۰۲۶۴۴
جنگ نفتکش‌ها قیمت نفت را به ۶۴ دلار افزایش داد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به دنبال موضوع نفتکش ها در خلیج فارس که موجب نگرانی از احتمال بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه شده و در حالی که آمارها نشان دهنده کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکاست، قیمت نفت امروز شاهد اندکی افزایش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 20 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 64 دلار و 3 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز سه شنبه نیز حدود یک درصد افزایش یافته بود.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 23 سنت معادل 0.4 درصد افزایش به 57 دلار رسید. نفت خام آمریکا دیروز هم حدود یک درصد افزایش یافته بود.
بر اساس گزارش دیروز انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 19 جولای 11 میلیون بشکه کاهش داشته و به 449 میلیون بشکه رسیده که بیش از حد انتظار کاهش نشان می دهد. تحلیلگران انتظار کاهش 4 میلیون بشکه ای را داشت.
میزان ذخایر نفت در کوشینگ اوکلاهاما، محل تحویل نفت خام آمریکا با کاهش 448 هزار بشکه ای مواجه بوده است. البته میزان ذخایر بنزین رشدی 4.4 درصدی داشته در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 730 هزار بشکه ای را می کشیدند. آمارهای رسمی دولت آمریکا در این زمینه امروز منتشر می شود.
به گفته تحلیلگران، احتمال از سرگیری مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین از دیگر عوامل رشد قیمت نفت بوده است. لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید دیروز گفت اینکه مقامات ارشد آمریکایی قرار است برای گفت وگو در مورد احیای مذاکرات تجاری به چین سفر کنند سیگنال مثبتی محسوب می شود.
در عین حال، نشانه ها از افزایش تنش در خاورمیانه موجب شده تا تاثیر چشم انداز ضعیف رشد اقتصاد جهانی که در گزارش جدید صندوق بین المللی پول منعکس شده تا حدودی خنثی شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین