تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
plusresetminus
حزب الله: معاون وزیر خارجه ایران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آمانو از عملکرد مدیرکل فقید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موضوع هسته‌ای ایران و بسته شدن پرونده «پی.ام.دی» تجلیل کرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۲۵۱۲
پیام تسلیت عراقچی درپی درگذشت آمانو
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصویری از خودش و «یوکیا آمانو» مدیرکل فقید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز (دوشنبه) درگذشت، در صفحه توئیترش با تسلیت به مناسبت درگذشت آمانو، نوشت: «درگذشت آمانو را عمیقا تسلیت عرض می‌کنم. ما خیلی نزدیک با هم همکاری می‌کردیم. عملکرد ماهرانه و حرفه‌ای او به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منجر به بسته شدن کامل پرونده «پی.ام.دی» و صدور 15 گزارش پی در پی مبنی بر پایبندی کامل ایران به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) شد را می‌ستایم. روحش قرین آرامش.»

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در 72 سالگی درگذشت.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در این خصوص بیانیه‌ای را صادر کرد. این بیانیه می‌افزاید: «دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاسف و اندوه عمیق فوت یوکیا آمانو دبیرکل [آژانس] را اعلام می‌کنیم. دبیرخانه [آژانس] مفتخر است که آخرین اندیشه وی در نامه استعفای خود به شورای حکام را یادآوری کند: به لطف حمایت اعضا و تعهد کارکنان، طی دهه گذشته آژانس نتایج ملموسی را در پیشبرد هدف "اتم‌ها برای صلح و توسعه" به‌دست آورد. من از دستاوردهایمان بسیار مفتخر هستم و از اعضای آژانس نیز قدردانی می‌کنم».
آژانس همچنین اعلام کرد که پرچم‌های این سازمان در کشورهای عضو، به صورت نیمه‌افراشته درمی‌آید.
خبر درگذشت آمانو در حالی منتشر شده که رسانه‌های خارجی هفته گذشته گزارش داده بودند آمانو خواستار آن است که تا پیش از ماه مارس (اسفند) سال آینده میلادی، به دلیل مشکلات جسمی سمت مدیرکلی آژانس را به فرد دیگر واگذار کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین