تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
plusresetminus
حزب الله: در پایان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، قاضی کشکولی ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۲۴۸۱
ختم رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی اعلام شد/ رای در مهلت قانونی صادر می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران صبح امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه به صورت علنی و به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار  شد.
در این جلسه دادگاه، نجفی و وکیل مدافع او و کارشناسان پزشکی قانونی و کارشناسان بررسی صحنه  جرم مطالب خود را بیان کردند.
در پایان جلسه دادگاه قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت: در مهلت قانونی حکم صادر می‌شود.
بر اساس این گزارش، در اولین جلسه دادگاه در روز شنبه ۲۲ تیرماه، قاضی شهریاری نماینده دادستان کیفرخواست نجفی را قرائت کرد و گفت که نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد اعتقاد داشته است.
در دومین جلسه دادگاه در روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه، پسر میترا استاد با حضور در دادگاه تقاضای قصاص نجفی را کرد و حاجی لویی وکیل اولیای دم نیز خطاب به نجفی گفت: آقای نجفی شما وزیر سابق آموزش و پرورش بودید، نوک مداد را نشکسته‌اید که می‌گویید اشتباه کردم؛ شما آدم کشتید. اینجا صحنه سیاست نیست که به راحتی کنار بکشید شما مرتکب قتل عمد شده‌اید.
همچنین در دومین جلسه دادگاه نجفی در دفاعیاتش قتل عمد را قبول نکرد و گودرزی یکی از وکلای مدافع اش نیز اعلام کرد که از دادگاه تقاضا کردیم نواقص پرونده رفع شود.
قاضی شهریاری  نیز  گفت نجفی با صداقت آمده و اعتراف کرده است و پرونده قتل میترا استاد از لحاظ دادسرا فاقد نقص است و ایرادات وکلای محمدعلی نجفی به پرونده رد شده است.
یکی از حواشی دومین جلسه دادگاه این بود که قاضی محمدی کشکولی هنگامی‌ که می‌خواستند اسلحه را در اختیار نجفی قرار دهند، گفت: ببینید اول اسلحه پر نباشه، یک وقت ما رو هم بکشی،  حضار و همچنین نجفی در واکنش به این شوخی قاضی خندیدند. همچنین در دومین جلسه دادگاه اعلام شد که  سیدمحمود علیزاده طباطبایی یکی از سه وکیل نجفی عزل شده است.  
به گزارش ایسنا، همسر محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه به ضرب گلوله به قتل رسید. از همان ساعات اولیه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد و عصر همان روز قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از اعتراف نجفی به قتل همسرش خبر داد.
۱۳ خرداد ماه سال جاری علی القاصی مهر دادستان تهران گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمد علی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) و با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد و پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می‌شود که متأسفانه نظایر آن در طول سال اتفاق می‌افتد.
محمدعلی نجفی، وزیر علوم دولت‌های دهه ۶۰، وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی‌رفسنجانی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت محمد خاتمی، عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاور اقتصادی دولت حسن روحانی و دوازدهمین شهردار تهران بوده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین