تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس اداره ارزیابی عملکرد، پاسخگویی و شکایات آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شرایط ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت: یکی از شرایط ، قرار داشتن در محدود جغرافیایی محل ثبت نام است. اولویت ثبت نام با ساکنین محدوده محل ثبت نام است و معمولاً خود اولیاء نیز از این موضوع استقبال می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۰۲۴۴۴
چند شرط ثبت نام مدارس که لازم است خانواده‌ها از آن مطلع باشند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، قدرت اله گراوند ضمن طرح این موضوع به آیین نامه "ثبت نام در محدوده" اشاره و اظهار کرد: ماده سی و یکم از آیین نامه اجرایی مدارس به صراحت به محدوده ثبت نام به عنوان یک راهکار و معیار ثبت نام اشاره و تأکید دارد.
وی با بیان اینکه محدوده محل سکونت و محل اشتغال یکی از والدین نیز شامل معیارهای این آیین نامه می‌شود افزود: چه بسا در برخی محدوده‌ها با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت و کم بودن فضای آموزشی جوابگو نباشیم، اما به طور کلی اولویت با کسی است که در محدوده محل ثبت نام زندگی می‌کند و البته خود اولیاء نیز از این موضوع استقبال می‌کنند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد، پاسخگویی و شکایات آموزش و پرورش شهر تهران در مصاحبه‌ای رادیویی در پاسخ به این سوال که چرا برای حل این مشکل مدارس را دو شیفته نمی‌کنید؟ گفت: هم اکنون برخی مدارس دو شیفته‌اند، اما به دلیل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی امکان دوشیفته کردن همه مدارس در تهران وجود ندارد.
 برخی شرایط ثبت نام که لازم است خانواده‌ها از آن مطلع باشند
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز دو ماه گذشته با اشاره به شرایط ثبت نام در دوره ابتدایی به این موضوع تاکید کرده و گفته بود که ثبت نام کلاس اولی‌ها تا پایان شهریور و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود. البته آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواسته است که ثبت نام را به روزهای پایانی تابستان موکول نکنند.
به گفته وی براساس آیین نامه باید حداکثر تعداد دانش آموزان در کلاس‌های پایه اول ۲۶ نفر باشد و ما به مدیران مدارس تأکید کرده‌ایم که این میزان را رعایت کنند. ثبت نام در مدارس هیئت امنایی و غیردولتی براساس شهریه مصوب انجام می‌شود و در مدارس دولتی رایگان خواهد بود.
طبق تاکید حکیم زاده، ثبت نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را موقع ثبت نام به مدرسه ارائه کنند. حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول دبستان شش سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌نامه دوره پیش‌دبستانی، کودکان گروه سنی چهار تا شش سال تحت پوشش برنامه‌های این دوره قرار می‌گیرند.  
معاونت آموزش ابتدایی در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول دبستان شش سال تمام تعیین‌شده است، اعلام کرده است که فقط ثبت‌نام کودکان شش سال تمام در مدارس ابتدایی به‌عنوان دانش‌آموز پایه اول مجاز و ثبت‌نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است، لذا مدیران مدارس و مراکز پیش‌دبستانی موظفند در ثبت‌نام شرایط سنی را رعایت کنند.
 در مواردی که کودک شش ساله‌ای با توجه به استانداردهای تعیین‌شده (سنجش بدو ورود به دبستان)، آمادگی لازم برای ثبت‌نام در پایه اول را نداشته باشد، سازمان آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی تصمیم‌گیری می‌کند و مرجع تعیین عدم امکان ثبت‌نام و حضور کودک با شش سال تمام در پایه اول و صدور مجوز ثبت‌نام در این پایه با سنین بالاتر (در چهارچوب سن متعارف)، کمیسیون خاص منطقه، با ذکر دلایل (عدم دسترسی به مدرسه، بیماری و ...) است.
عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه دریافت کمک‌های مردمی شرط ثبت نام نیست گفت: دریافت کمک های مردمی شرط ثبت نام نیست، ثبت نام یکی از مهمترین مباحث و عملیاتی است که باید  برای آمادگی آغاز سال تحصیلی جدید کلید بخورد. باید تلاش کنیم تا در جهت کسب رضایتمندی شهروندان قدم‌های موثری برداشته شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین