کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت ۷۵ ساله روابط دیپلماتیک

پوتین و اسد پیام‌های تبریک رد و بدل کردند

ایسنا , 30 تير 1398 ساعت 15:13

حزب الله:رئیسان جمهوری روسیه و سوریه به مناسبت گذشت هفتاد و پنج سال از روابط دیپلماتیک میان مسکو و دمشق به یکدیگر تبریک گفتند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به بشار اسد، همتای سوری خود به خاطر گذشت هفتاد و پنج سال از روابط دیپماتیک میان دو کشور تبریک گفت و بر حمایت مسکو از سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم و بازسازی آن تأکید کرد.
پوتین تأکید کرد: در طول چند دهه گذشته مهارت زیادی در همکاری دوجانبه کسب کرده‌ایم و روسیه و سوریه امروز دو هم‌پیمان در مقابله با تروریسم هستند.
وی تأکید کرد: ما اطمینان داریم که تروریسم در سوریه را نابود خواهیم کرد. ما همچنان از سوریه برای حفظ حاکمیت و تضمین امنیتش و بازسازی این کشور حمایت خواهیم کرد.
بشار اسد نیز در پیامی که برای پوتین فرستاد ضمن ابراز نهایت مباهات خود نسبت به این دوستی تاریخی و روابط برادرانه که دو کشور و دو ملت را در کنار یکدیگر قرار داده است، بر توجه و اصرار دولت و ملت سوریه بر تداوم گام‌ها در مسیر تقویت روابط برادرانه و ارتقای این روابط در تمام زمینه‌ها تاکید کرد.
وی افزود: ما در سوریه همواره نسبت به روابط با روسیه مطمئن بوده و هستیم زیرا به پایه‌های قوی اطمینان و احترام متقابل تکیه کرده‌ایم و روسیه در طول تاریخ ثابت کرده است که کشوری بزرگ است که به قانون بین‌المللی و عدم مداخله در امور داخلی کشورهای و اراده ملت‌ها احترام می‌گذارد و برای ایجاد اصول امنیت و ثبات در سراسر جهان تلاش می‌کند.
رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: ملت سوریه ارزش بالایی برای قهرمانی و شجاعت روسی‌هایی که فعالانه در مبارزه علیه تروریسم در خاک سوریه مشارکت داشتند، قائلند و بسیار قدر حمایت روسیه از سوریه در محافل بین‌المللی و در دفاع از حاکمیت و تصمیمات مستقل سوریه را می‌دانند.
سرگئی لاوروف و ولید معلم وزیران خارجه روسیه و سوریه نیز به همین مناسبت پیام‌های تبرکی با یکدیگر رد و بدل کردند.


کد مطلب: 202415

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/202415/پوتین-اسد-پیام-های-تبریک-رد-بدل-کردند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com