تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
plusresetminus
حزب الله:معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور ‌با بیان اینکه ‌برنامه‌های خاصی برای مقابله با تحریم به‌ ویژه در بحث بیوتکنولوژی داریم، گفت: به‌ زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۰۲۴۰۶
برنامه خاص ایران برای مقابله با تحریم‌های حوزه بیوتکنولوژی / تمرکز دانشمندان کشور بر تولید ‌‌"دارو و واکسن‌"
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی در گرمدره اظهار داشت: بازدیدهای ما از استان البرز به‌خاطر وجود شرکت‌های دانش‌بنیان زیاد است و امروز هم بازدیدی در حوزه دارویی صورت گرفت.
وی از حرکت جوانان و دانشمندان کشورمان در شرکت‌های دانش بنیان در زمینه شتاب‌دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی، داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌ خبر داد و افزود: جوانانی که دارای ایده هستند‌ می‌توانند بعد از مدتی شرکت دانش بنیان تاسیس کنند ‌‌و تولیدکننده شوند‌.
ستاری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های خاصی برای مقابله با تحریم به‌ ویژه در بحث بیوتکنولوژی دارد، تصریح کرد: ‌به‌زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.
بیشتر بخوانید
عزم ایران برای تعامل علمی و فناورانه با جهان جزم است
طرح‌های فناورانه نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند
21 طرح دانش‌بنیان، فناورانه و استارت‌آپی فارس رونمایی شد
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده ‌و ‌در بیوتکنولوژی به قدرت اول منطقه تبدیل شده‌ایم، اضافه کرد: ‌شرکت‌های فوق‌العاده‌ای در این حوزه داریم و‌ امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه جبران کند.
وی با اعلام اینکه ‌بحث‌های مربوط به "پروبیوتیک‌ها" از برنامه‌های جدی ماست که از سال گذشته شروع شده است‌، افزود: نتایج آن به‌زودی مشخص می‌شود.
ستاری با اشاره به رونمایی از هشت محصول جدیدی در حوزه مواد مؤثره دارویی در بازدید امروز گفت: حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه بیوتکنولوژی جدی است چرا که ‌سالانه 600 میلیون دلار واردات مواد مؤثره دارویی فقط در حوزه انسانی داریم و با پروژه‌هایی که در حال اجراست‌ 80 تا 90 درصد آن را می‌توانیم تولید داخل کنیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین