کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت رویایی مجتبی عابدینی/ برای خداحافظی زود بود

ایسنا , 30 تير 1398 ساعت 13:02

حزب الله:کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران در رقابت های جهانی بوداپست مجارستان یک اولین دیگر را در تاریخ این رشته به نام خود ثبت کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،
 ۲۰ مرداد و قبل از آغاز بازی های المپیک برای شمشیربازی، کمتر کسی تصور می کرد که شبی پرهیجان در انتظار ورزش ایران باشد. برخی به این گمان که نمایندگان ایران در نهایت می توانند یک مبارزه را پیروز شوند، یک شب آرام را پیش بینی می کردند. بامداد ۲۱ مرداد فرارسید اما ستاره شمشیربازی ایران آسمان ورزش ایران را روشن کرد.
شاید دست مجتبی عابدینی از کسب مدال در المپیک ۲۰۱۶ ریو دورماند اما مقام چهارمی به دست آورد که به اندازه یک مدال با ارزش بود. المپیک تمام شد و برخی معتقد بودند نمایش این شمشیرباز موقتی و البته اتفاقی بوده است.
کاپیتان تیم ملی شمشیربازی مدتی افت کرد؛ اتفاقی طبیعی برای هر شمشیربازی، و این همان فرصتی بود که برخی برای اتفاقی بودن نمایش او در المپیک به آن استناد کردند.
بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و بعد از مدال نقره تیمی اسلحه سابر، کاپیتان عابدینی در یک مصاحبه تلویزیونی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، هرچند که سرمربی تیم ملی در جریان این تصمیم نبود.
بعد از آن اتفاق عابدینی یکی از بهترین تصمیم های زندگی ورزشی اش را گرفت و به حضور در تیم ملی ادامه داد؛ تصمیمی که در نهایت به یک اتفاق تاریخی برای ایران ختم شد.
کایتو ژاپنی، فرجانی تونسی، ایبراگیموف روس و هارتونگ آلمانی هیچ کدام نتوانستند در بوداپست مجارستان سدی برای تاریخ سازی عابدینی باشند و او با یک شکست در نیمه نهایی برابر زاتماری قهرمان جهان از مجارستان به مدال برنز رقابتها رسید.
شاید مدال برنز برای برخی اهمیت زیادی نداشته باشد اما وقتی این مدال، اولین در تاریخ باشد آن زمان است که می فهمیم چه اتفاق ارزشمندی رخ داده است. ایران تا کنون در رقابت های جهانی که بعد از المپیک مهم ترین تورنمنت شمشیربازی جهان است، به هیچ مدالی نرسیده بود و مدال کاپیتان تیم ملی از این لحاظ اهمیت فراوانی دارد.
این مدال برنز و تاریخ سازی دوباره عابدینی در شمشیربازی ایران به مانند اولین مدال او در جام های جهانی، تنها به اینجا ختم نشد و  با صعودی چشمگیر در رده بندی فدراسیون جهانی از رده بیست و چهارم به جایگاه دهم رسید تا یک بار دیگر بهترین سابریست ایران و بیش از گذشته به کسب سهمیه المپیک نزدیک شود.
تمام اعضای تیم ملی شمشیربازی ایران به دنبال سهمیه تیمی رقابت های المپیک هستند و هیچ یک به بخش انفرادی فکر نمی کنند اما حالا عابدینی برای حضور در سومین المپیک پیاپی خود شانس بالایی دارد و می تواند به این افتخار برسد.
عابدینی که سال ها است اولین های شمشیربازی ایران را به نام خود ثبت می کند در کنار دیگر ملی پوشان اسلحه سابر ایران که تمام آن ها هم ستاره اند همیشه به دنبال بهترین ها بوده است و اکنون هم پیمان فخری و پسرانش فقط به کسب سهمیه فکر نمی کنند و آن ها می خواهند در المپیک روی سکو باشند.


کد مطلب: 202401

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/202401/بازگشت-رویایی-مجتبی-عابدینی-خداحافظی-زود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com