کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز توليد انبوه خودروي 301 از اواخر سال جاري

ايكوپرس , 25 تير 1398 ساعت 11:11

مديرعامل ساپكو با بيان اين كه 301 جديرترين پلتفرم ايران خودرو و محصولي با استاندارد يورو5 است، از آغاز توليد انبوه اين محصول از اواخر سال جاري خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله، منصور منصوري در مراسم آغاز توليد آزمايشي نخستين محصول جهاد خودكفايي پروژه 301 و بازگشايي نخستين سالن توليد چندمنظوره خاورميانه سال رونق توليد را سال توسعه محصول، خودكفايي، كاهش وابستگي و رضايت مشتري براي گروه صنعتي ايران خودرو خواند و افزود: پروژه 301 بر همين مبنا در ايران خودرو تعريف شده كه در دو مدل LX و ALX با گيربكس هاي دستي و اتوماتيك توليد خواهد شد.

وي با تاكيد بر برنامه ريزي براي صادرات اين محصول اظهار كرد: بستر طراحي و ارتقاء دانش فني براي توسعه قطعات از اهداف اصلي اين پروژه بوده است.

مديرعامل ساپكو با اشاره به سطح خودكفايي 61 درصدي اين خودرو در حال حاضر تصريح كرد: اين عمق خودكفايي در ابتداي پروژه و زمان حضور پژويي ها 40 درصد بود كه پس از خروج اين شركت از پروژه و با همت كارشناسان داخلي افزايش يافته است و برنامه داريم كه خودكفايي اين محصول را به 80 درصد برسانيم.

وي از سرمايه گذاري 38 ميليون يورويي ايران خودرو در سالن بدنه سازي اين خودرو خبر داد و گفت: اين در حالي است كه پيش از اين نيز 63 ميليون يورو سرمايه گذاري در حوزه قطعات و مجموعه ها صورت گرفته بود.

منصوري با بيان شاخص هاي اصلي انتخاب تامين كنندگان اين پروژه و اعلام اين خبر كه از ميان 198 سازنده شناسايي شده براي اين پروژه، با 96 سازنده قرارداد ساخت بسته شده است، تعداد قطعه سازان فعال در اين پروژه را بصورت مستقيم و باواسطه 300 شركت برشمرد.

وي سهم ارزشي قواي محركه را از اين خودرو 33 درصد دانست و گفت: با رويكرد ماژولار در خودكفايي و ساخت قطعات اين خودرو موفق شده ايم از مجموع 1122 قطعه اين خودرو بيش از 500 قطعه را داخلي سازي كنيم.

مديرعامل ساپكو در پايان اضافه كرد: ميزان توليد اين خودرو در سال 99 به 50 هزار دستگاه خواهد رسيد و براي سال 1400 نيز هدفگذاري ما 100 هزار دستگاه برآورد شده است.
 


کد مطلب: 202020

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/202020/آغاز-توليد-انبوه-خودروي-301-اواخر-سال-جاري

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com