تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
plusresetminus
حزب الله:رییس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر کرج گفت: افزایش عوارض ارزش معاملاتی صرفا باید در مرحله صدور پروانه ساختمانی لحاظ شود.
۰
کد مطلب : ۲۰۱۹۷۲
لایحه افزایش عوارض ارزش معاملاتی مشمول تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری‌ها نمی شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فرج اله ایلیات در صد و پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با طرح تذکری گفت: افزایش عوارض ارزش معاملاتی صرفا باید در مرحله صدور پروانه ساختمانی لحاظ شود و طبق بررسی‌های صورت گرفته تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری‌ها را در بر نمی‌گیرد.
وی افزود: چنانچه شهرداری این افزایش را در تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری‌ها لحاظ کند، قیمت جریمه‌ها در برخی مناطق به بالای ۵ میلیون تومان در هر مترمربع می رسد و اینکه همکاران تصور می کنند با این روش به سمت کاهش ساخت و ساز غیرمجاز حرکت می کنیم، استدلال صحیحی نیست.
این مسئول ادامه داد: شهردار با ارایه طرح دو فوریتی خواستار معلق شدن لایحه مذکور به مدت حداقل ۲ ماه شود تا بررسی های لازم در خصوص آن به عمل آید، چرا که زمینه تضییع حقوق شهروندان و سازندگان را فراهم می آورد و سقف جرایم را تا حدی افزایش می دهد که می تواند بر ارزش قیمت ملک در کرج تاثیر بگذارد.
به دنبال تذکر ایلیات، عباس زارع رییس شورای اسلامی شهر کرج از مشاورین حقوقی درخواست کرد متن مصوبات کمیسیون های تخصصی و جلسه رسمی و همچنین صدای مذاکرات مورد بازخوانی و بررسی بیشتر قرار گیرد تا در صورت وارد بودن تذکر، شهرداری لایحه دو فوریتی برای معلق شدن و اصلاح آن ارایه کند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین