تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
plusresetminus
حزب الله:وزیر بهداشت گفت: ۹۷ درصد تولیدات دارو داخلی است و تنها کمتر از سه درصد آن از طریق واردات تأمین می شود.
۰
کد مطلب : ۲۰۱۷۱۲
۹۷ درصد تولیدات دارو داخلی است/ پایش فشار خون ۳۰ میلیون نفر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سعید نمکی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه امروزه پیوند عضو را از تمامی مناطق می‌پذیریم و گفت: در امور سلامت از تمام دنیا بی نیاز هسیتم.
وی با اظهار اینکه در امور سلامت از تمام دنیا بی نیاز هستیم افزود: میزان مرگ و میر اطفال بالای ۱۲۰ مورد بود که امروز کاهش یافت و میران مرگ و میر زنان باردار به کمتر از یک دهم درصد نسبت به قبل از انقلاب رسید.
وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد تولید داروها داخلی است و کمتر از سه درصد از طریق واردات انجام می‌شود گفت: امروز ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعال است.
وزیر بهداشت نظام سلامت را از اولویت‌های دولت بیان کرد و گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی به ۹ درصد رسید که اقدامی ارزشمند است.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: طرح تحول سلامت یکسری زیرساخت و مقدمه مانند سیستم ارجاع، راهنماهای بالینی و غیره نیاز دارد و برای اجرای طرح تحول سلامت بدون زیرساخت‌ها، هزینه‌ای بر نظام سلامت تحمیل می‌کنیم و این سبب خداحافظی وزیر سابق بهداشت از وزارتخانه می‌شود.
وی با اظهار اینکه قطار طرح تحول را در ایستگاهی نگه نخواهم داشت و در عین حرکت، آن را تعمیر می‌کنم گفت: رفع نقصان‌های طرح تحول سلامت و تقویت نقاط قوت و توجه به نقاط کمتر برخوردار و توزیع عادلانه منابع از جمله اهداف است.
نمکی یادآور شد: کاهش بیشتر پرداخت از جیب بیمار را به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد و حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب العلاج از دیگر برنامه‌ها است و همچنین درباره ماندگاری پزشک در نفاط کمتر برخوردار تلاش خواهیم کرد.
وی ایجاد انگیزه بیشتر برای بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: مرحله دوم طرح تحول سلامت با اولویت درمان سرپایی با بستری و پیشگیری بر درمان در حال اجرا است.
تغییر سیمای بیماری‌ها در کشور
وی با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها و مرگ و میرها مانند حوادث جاده‌ای، گفت: فاز تغییر سیمای همه گیری بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نمکی با اشاره به ۳۸۰ مرگ در سال ۸۶ گفت: براساس تحصیل‌ها بیش از ۳۰۰ هزار مرگ براثر بیماری‌های غیرواگیر و ۸۰ هزار نفر نیز براثر فشار خون بوده است.
وزیر بهداشت با اشاره به سیل مخرب سال جاری گفت: در سیل امسال هیچ مورد و مرگ ناشی از اپیدمی نداشتیم که مایه حیرت سازمان جهانی بهداشت شده است.
پایش فشار خون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور
سعید نمکی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون گفت: از ۴۰ میلیون جمعیت هدف قرار بود که ۲۰ میلیون نفر پایش شوند که فشار خون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر پایش شده است و دو میلیون و ۷۰۰ هزارنفر دارای فشار خون بالا شناسایی شدند و بیش از ۱۰ میلیون نفر نیز در آستانه و مستعد ابتلای به فشار خون قرار دارند.
وی بهداشت روان را از جمله مشکلات و معضلات کشور بیان کرد و گفت: فضای ناشاد جامعه ار جمله دلایل بروز مشکلات روان به شمار می رودوی با بیان اینکه واگن سلامت و بهداشت را به قطار سیاست متصل نمی‌کنم گفت: من وزیر بهداشت همه مردم ایران هستم و مردم نباید لگدمال سیاست‌های ابلهانه شوند.
وی با تاکید بر بهداشت سالمندان گفت: سالمندان ما جوانی نکرده پیر و جوانان کودکی نکرده جوان می‌شوند و در آینده نزدیک با جمعیت سالمند روانپریش مواجه خواهیم شد و سالمندی پرهزینه مواجه خواهیم بود.
سعید نمکی حاشیه نشینی را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: سلامت مردان نیز از بحث‌های جدی است و مردان از گروه‌های مغفول مانده در بخش سلامت هستند.
وزیر بهداشت با عنوان پرونده الکترونیک سلامت به پایان رسیده است گفت: پرونده الکترونیک سلامت به عنوان ریل و زیرساخت به سرانجام رسیده است و مازندران در پزشک خانواده و سیستم ارجاع پیشتاز است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین