تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
plusresetminus
حزب الله:"آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن که خرداد سال جاری در تهران با «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد در نظر دارد تابستان امسال نیز بار دیگر با او دیدار و ملاقات کند.
۰
کد مطلب : ۲۰۱۶۷۳
آبه بار دیگر با روحانی دیدار می کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، گزارش روز پنجشنبه روزنامه ژاپن تایمز به نقل از مقامات دولتی توکیو حاکی است؛ این دیدار قرار است سپتامبر (شهریور ۱۳۹۸) امسال و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شود.

از زمان به قدرت رسیدن آبه در سال ۲۰۱۲ میلادی، او هر سال در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل با روحانی دیدار و مذاکره کرده است.

منابع دولتی به این روزنامه گفته اند که برنامه و جزییات این ملاقات بعد از انتخابات مجلس سنای ژاپن در ۲۱ ژوئیه (۲۱ تیر) مشخص خواهد شد.

«کوتارو نگامی» معاون دبیر کابینه ژاپن روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو در مورد «تنش های شدید» میان ایران و آمریکا بشدت اظهار نگرانی کرد.

وی افزود: ما تلاش های دیپلماتیک خود را با هدف کاهش تنش ها میان دو کشور، از طریق همکاری با آمریکا و سایر طرف ها ادامه خواهیم داد.

"آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن خرداد امسال در سفری سه روزه به تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد؛ سفر او به تهران، نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپن به ایران در ۴۱ سال گذشته بود.

پیش از او "تاکه ئو فوکودا" نخست وزیر وقت ژاپن در سال ۱۹۷۸ میلادی از ایران دیدن کرده بود.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین