تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی وزارت خارجه ایران نشست امروز آژانس را شکستی دیگر برای آمریکا در مضحکه شورای حکام برشمرد و عنوان کرد: آمریکا بار دیگر به دست خود منزوی شد.
۰
کد مطلب : ۲۰۱۶۳۷
آمریکا بار دیگر به دست خود منزوی شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی برگزاری نشست فوق العاده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا در صفحه توئیترتش نوشت: «شکستی دیگر برای آمریکا در مضحکه شورای حکام آژانس؛ آمریکا بار دیگر به دست خود منزوی شد. استحکام حقوقی برجام، دیپلماسی فعال و دست پر سیاسی و اخلاقی ایران همه راه‌ها را بر پیمان شکنان پر مدعا می‌بندد.»

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که شورای حکام چند روز دیگر بنا به درخواست آمریکا که خواستار نشست فوری این شورا برای بررسی مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای ایران شده بود تشکیل جلسه خواهد داد و بعدا اعلام شد که این نشست فوری به درخواست آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) دهم جولای در مقر این سازمان در وین برگزار شود.
براساس این گزارش، هیأت آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعای آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را تکرار کرد و اقدامات تازه ایران برای کاهش تعهد به برجام را «باج‌خواهی» خواند.
کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس نیز در نشست فوق العاده شورای حکام به اعضای اروپایی برجام و اتحادیه اروپا توصیه کرد به جای ابراز نگرانی از اقدامات ایران، از اقدامات آمریکا ابراز نگرانی کنند و افزود: ایالات متحده همزمانی که خواستار مذاکره است، به قول خودش سیاست «فشار حداکثری» را اتخاذ و اجرا کرده است، که یک نشانه دیگر رویکرد دوگانه آن می‌باشد. ظاهرا، این دولت هنوز متوجه فرهنگ ایرانی که تهدید، گستاخی و فشار را نمی‌پذیرد، نشده است. ایالات متحده بایستی سیاست محکوم به شکست فشار، تهدید و تحریم را رها کند.
وی افزود: تصمیم ایران در تطابق کامل با برجام است و بدین منظور اتخاذ شده تا از برجام در برابر رفتارهای مخرب آمریکا و قصور اتحادیه اروپا، سه عضو اروپایی آن در برداشتن هرگونه گام موثر برای اجرای تعهداتشان ذیل برجام و اقداماتی که بعد از خروج غیرقانونی آمریکا و شروع جنگ اقتصادی علیه مردم ایران انجام شد، محافظت کند.
غریب‌آبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا حمایت خود از برجام را با حسن نیت و در جوی سازنده تا زمانی که همه طرف‌ها به طور کامل تعهداتشان را رعایت می‌کنند، ادامه دهد. جمهوری اسلامی ایران آماده است تا اجرای کامل برجام را متناسب با اجرای تعهدات توسط همه طرفین حاضر در برجام و آنهایی که در کمیسیون مشترک از هشتم می 2018 (مربوط به خروج یکجانبه آمریکا از توافق) اتخاذ شد را از سر بگیرد.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین