تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله:غریب آبادی گفت: نشست ویژه شورای حکام بدون هیچ نتیجه ای برای آمریکا، به کار خود پایان داد.
۰
کد مطلب : ۲۰۱۶۱۹
نشست شورای حکام هیچ گونه خروجی نداشت/چیزی برای مخفی کردن نداریم

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، طی مصاحبه‌‌ای تحولات مربوط به نشست ویژه شورای حکام در روز چهارشنبه را تشریح و اظهار کرد که آمریکا بدنبال این بود که کشورهای دیگری تقاضای نشست ویژه شورای حکام نمایند، اما این درخواست آمریکا با حمایت هیچ کشوری مواجه نشد.
وی با بیان این‌که« در این نشست نیز به جز آمریکا و سه متحد آن یعنی رژیم صهیونیستی اسرائیل، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، سایر اعضای شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی در حمایت از چندجانبه‌گرایی و حمایت از برجام و ضرورت حفظ آن به عنوان یکی از شاخص‌های مهم چندجانبه‌گرایی، صحبت کردند» ادامه داد: این کشورها متفق‌القول، خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام را تقبیح کردند و اظهار داشتند که شورای حکام، مکان مناسبی برای بررسی موضوعات مربوط به اجرای برجام نیست؛ چرا که این قبیل موضوعات در زمره موضوعات پادمانی آژانس قرار نمی‌گیرند و باید در چارچوب سازوکارهای مشخص خود یعنی کمیسیون مشترک برجام مدنظر و بررسی قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد:در نشست ویژه شورای حکام، شاهد انزوای ایالات متحده آمریکا بودیم، به گونه‌ای که هیچ نتیجه ای را نیز برای این کشور به بار نیاورد. آمریکا به دنبال این بود که از شورای حکام به عنوان یک ابزار سیاسی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود علیه جمهوری اسلامی ایران در این مقطع استفاده نماید که با توفیق برای آن همراه نبود.
وی تصریح کرد: این نشست، هیچ گونه خروجی نیز به دنبال نداشت. در حالی که عموماً نشست های شورای حکام درخصوص بررسی گزارشات راستی‌آزمایی اجرای برجام همراه با جمع‌بندی رئیس شورای حکام از خلاصه اظهارات ارائه شده همراه می باشند، اما این نشست حتی فاقد این جمع‌بندی بود.
چیزی برای مخفی کردن نداریم
نماینده کشورمان در سازمان ملل هم چنین در واکنش به یاوه‌گویی‌های دونالد ترامپ اعلام کرد که ایران چیزی برای مخفی کردن ندارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، کاظم غریب‌آبادی، نماینده دائم کشورمان در سازمال ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پس کنفرانسی خبری بعد از نشست ویژه شورای حکام در پاسخ یه توییت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما چیزی برای مخفی کردن نداریم.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش در توییتی مدعی شد: ایران مدت‌هاست که به طور مخفیانه غنی‌سازی می‌کند. این کار در تناقض کامل با توافق ۱۵۰ میلیارد دلاری فاجعه‌بار دولت اوباما و جان کری است. این توافق قرار بود در عرض مدت زمان کوتاه چند ساله، منقضی شود. تحریم‌های جدید قرار است به صورت فزاینده و جدی‌تر اعمال شوند.
این ادعای ترامپ علیه کشورمان در حالی مطرح می‌شود که خود او با خروج از برجام، نشان داد هیچ اعتباری برای توافق‌های بین‌المللی قائل نیست و کشورمان نیز در پاسخ به همین عهدشکنی آمریکایی‌ها اعلام کرده که به صورت گام به گام سطح تعهدات خود ذیل برجام را کاهش خواهد داد. اقدامی که بخشی از آن هم به خاطر تعلل اروپایی‌ها بوده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین