کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تراکتور دیگر قادر به جذب بازیکن سرباز نیست

فارس , 19 تير 1398 ساعت 9:18

حزب الله:با خصوصی شدن تراکتور، این تیم دیگر امکان جذب بازیکنان سرباز را ندارد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نزدیک به یک دهه بود که تیم تراکتورسازی به دلیل نظامی بودن قادر به استفاده از امتیاز بازیکنان سرباز بود.

اما حالا با خصوصی شدن این تیم، تراکتور دیگر امکان جذب بازیکنان سرباز را ندارد.

مهرعلی باران چشمه، مشاور ورزشی ستاد نیروهای مسلح در این مورد اظهار داشت: تراکتورسازی به بخش خصوصی واگذار شده و دیگر تیم نظامی نیست. به همین دلیل هم تصمیم گرفته شد که با پایان خدمت سربازانی که در تیم تراکتورسازی حضور دارند دیگر بازیکن سرباز به این تیم داده نشود. در واقع تراکتورسازی چون تیم خصوصی است حق جذب بازیکن سرباز را ندارد. 



بازیکنان سرباز تراکتور

واگذاری مالکیت تراکتور به بنیاد تعاون سپاه، این تیم را در تیم های نظامی قرار داد و تراکتورسازی از سال 90 قادر به جذب بازیکن سرباز شد.

در همان سال اول احسان حاج‌صفی و قاسم حدادی‌فر از سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان به تراکتور پیوستند و بازی‌های خوبی را هم از خود به نمایش گذاشتند.

در سال‌های بعدی فرید بهزاد کریمی، شاهین ثاقبی‌فر، فرشاد احمدزاده، سامان نریمان‌جهان، سینا عشوری، سعید آقایی، علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، احمد عبدالله‌زاده، محمدرضا اخباری، هادی محمدی، مهدی شریفی، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، فردین عابدینی، مهدی شریفی و مهدی کریمیان نامی‌ترین بازیکنان سربازی بودند که در تراکتور بازی کرده و کارت پایان خدمت دریافت کردند.

در رده‌های امید و جوانان هم بازیکنانی از این امتیاز تراکتور استفاده کردند که می‌توان به علی طاهران، محمدرضا آزادی، محمد مسلمی‌پور، عارف آغاسی، نوید خوش‌هوا اشاره کرد.

آخرین گروه بازیکنان سرباز تراکتور دانیال اسماعیل‌فر، احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور، قائم اسلامی‌خواه و رضا شربتی بودند که بعد از واگذاری تیم تراکتور به بخش خصوصی، موافقت شد که یک سال باقیمانده خدمت این بازیکنان در تراکتور به اتمام برسد.



خوب و بد بازیکنان سرباز تراکتور 2 روی سکه

طرح جذب بازیکنان سرباز به تیم تراکتور واکنش‌های متفاوتی را در سال های اخیر داشت.

تعدادی از مربیان لیگ برتر به این قانون اعتراض داشتند و معتقد بودند چون تنها تیم لیگ برتری نظامی تراکتور است، بسیاری از بازیکنان دوست دارند خدمت خود را در این تیم سپری کرده و در نهایت تراکتور به راحتی بازیکنان مطرح سرباز را جذب می‌کند که از مهم ترین منتقدان می‌توان به امیر قلعه‌نویی زمانی که در ذوب‌آهن بود و رضا عنایتی سرمربی تیم سیاه‌جامگان اشاره کرد.

یحیی گل‌محمدی زمانی که مربی تراکتور بود این امتیاز را حق این تیم دانست، اما عده‌ای هم معتقد بودند که بازیکنان سرباز با جان و دل برای تراکتور بازی نمی‌کنند و به تیم تراکتور تعصب لازم را نداشته و به دنبال گذراندن دوره خدمت خود در این تیم بدون زحمت زیاد هستند که شاید متهم اول از دید این افراد، امید عالیشاه بود.



بعضی بازیکنان سرباز هم در تیم تراکتور احیا شده می‌توان به شجاع خلیل‌زاده، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی و سینا عشوری اشاره کرد.

بعضی‌ها نیز کیفیت بالاتری نسبت به باشگاه قبلی خود در تراکتور نشان دادند که سامان نریمان جهان و محمدرضا اخباری از این گروه بازیکنان بودند.

از اتفاقات جنجالی بازیکنان سرباز می‌توان به انتقال مهدی شریفی از سپاهان به تراکتور(شریفی با سپاهان قرارداد داشته و از معافیت تحصیلی برخوردار بود، اما سپاهانی‌ها معتقد بودند شریفی به عمد خود را در دانشگاه مشروط کرده تا سرباز تراکتور شود)، انتقال مهدی‌پور، پهلوان و اسماعیل‌فر از ذوب‌آهن که در بی خبری مسوولان این تیم به تراکتور پیوستند و رضا شربتی از سیاه جامگان مشهد(که با انتقاد شدید رضا عنایتی به گل محمدی همراه بود) و بالاخره امید عالیشاه و نوراللهی(که اولی متهم به کم‌کاری و مصدومیت کذایی در بازی مقابل پرسپولیس شده و دومی اصلا فرصت بازی در تراکتور را پیدا نکرد) اشاره کرد.

این طرح با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش برای تراکتور به اتمام رسید. حالا دیگر بازیکنان با حضور در تراکتور نمی‌توانند 2 سال در ویترین فوتبال کشور باشند و باید به لیگ دسته یک و تیم‌های ملوان انزلی و فجر سپاسی شیراز انتقال یابند و این به معنای پایان صدور کارت پایان خدمت در تیم تراکتور است.


کد مطلب: 201511

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/201511/تراکتور-دیگر-قادر-جذب-بازیکن-سرباز-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com