کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف:

تیم B توهم توافق بهتر با ایران را به ترامپ فروخت

twitter

مشرق , 18 تير 1398 ساعت 10:10

حزب الله:وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه تصریح کرد سیاستمداران موسوم به گروه B، رئیس‌جمهور آمریکا را درباره امکان توافق بهتر با ایران فریب داده‌اند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در صفحه خود در توئیتر تصریح کرد «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید»، ولیعهد امارات (معروف به تیم B) رئیس‌جمهور آمریکا را در خصوص امکان رسیدن به توافق بهتر با ایران فریب داده‌اند.
وی نوشت: «تیم B این توهم را به ترامپ فروخت که کشتن برجام از طریق تروریسم اقتصادی می‌تواند برای او توافقی بهتر به ارمغان بیاورد. با آشکارتر شدن اینکه توافق بهتری در کار نیست، آنها به شکل مضحکی خواستار پایبندی کامل ایران [به توافق] هستند. خروج از این وضعیت راه دارد، اما نه وقتی که تیم B سررشته امور را در دست دارد.»

 در حالی که آمریکا بیش از یک سال است که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع کرده مقام‌های این کشور در واکنش به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام، خواستار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای شده‌اند.
روز دوشنبه یک مقام آمریکایی در مصاحبه با «پولیتیکو» در واکنش به تصمیم ایران ابراز امیدواری کرده که با موفقیت ساز و کار اروپایی موسوم به «اینستکس»، ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای ادامه دهد.
 یک مقام آمریکایی مطلع از موضوع، گفته است که دولت ترامپ امیدوار است سه اتفاق رخ دهد: اروپایی‌ها برای بازداشتن ایران از نقض توافق هسته‌ای، تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند؛ ساز و کار مالی اروپایی برای انتقال اقلام «غیرتحریمی» موفق شود؛ و حضور نظامی ایالات متحده در غرب آسیا برای بازداشتن ایران از تنش نظامی، کافی باشد.
این مقام آمریکایی در پاسخ به این سؤال که چرا می‌خواهند اینستکس موفق شود، می‌گوید: «اساسا، ما می‌خواهیم آن‌ها در این توافق باقی بمانند.»


کد مطلب: 201430

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/201430/تیم-b-توهم-توافق-بهتر-ایران-ترامپ-فروخت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com