تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
plusresetminus
حزب الله:سرمربی تیم ملی والیبال ایران که تیمش را با تمام توان برای قرار گرفتن روی سکوی لیگ جهانی راهی آمریکا کرده است، در مرحله نخست انتخابی المپیک عیار واقعی خود را نشان خواهد داد.
۰
کد مطلب : ۲۰۱۳۷۵
دورخیز ایگور برای عبور از ولاسکو/ عیار واقعی در روسیه مشخص می‌شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ملی پوشان والیبال ایران پس از کسب ۱۲ پیروزی و ۳۶ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول رده بندی مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها همراه با پنج تیم برزیل، لهستان، آمریکا، فرانسه و روسیه راهی مرحله نهایی مسابقات شدند.
* فرصتی برای قد برافراشتن
رویدادی که برای حریفان محلی برای ارزیابی جوانانشان تلقی شد برای والیبال ایران به محلی برای قد برافراشتن و تاریخ سازی بدل شد چرا که رقبا نگاه بلند مدت دارند و تمام سرمایه گذاری و برنامه ریزی خود را برای رویداد مهمی همچون المپیک گذاشته اند و ایران با توجه به نگاه نتیجه گرا این رویداد را محلی برای تاریخ سازی دید.
* فراتر از ولاسکو و ماندگاری
سرمربی صربستانی تیم ملی نیز که به خوبی از شرایط داخلی آگاه است به این درک رسیده است که قرار گرفتن روی سکوی لیگ ملت ها و تاریخ سازی می‌تواند نام او را در کنار نام ولاسکو و حتی شاید بالاتر از او قرار دهد و چه فرصتی بهتر از این تا او تمام عزم خود را تحت همین فشارها جزم کسب نتیجه کند.
* فقط کسب نتیجه
ایگور کولاکوویچ با هدف کسب نتیجه گام در میدان لیگ ملت‌های والیبال گذاشت. ایگور در لیست ابتدایی خود ۲۴ بازیکن را به FIVB ارائه داد و ابتدا اینگونه برداشت می‌شد که سرمربی با توجه به رویدادهای مهمی مانند انتخابی المپیک و جام جهانی که به مراتب دارای اهمیت بالایی از سوی جامعه جهانی والیبال است تمرکز کند و در لیگ ملت ها فرصت بیش‌تری به جوانان جویای نام بدهد. اما با شروع لیگ ملت ها و گذشت هفته‌ها استراتژی ایگور مشخص شد و او هدفی جز قرار گیری بر روی سکو نداشت چرا که تقریباً در اکثر بازی‌های خود تا قطعی شدند حضور در مرحله نهایی از ترکیب اصلی و ستاره‌هایش استفاده کرد.
* شرایط برای تاریخ سازی فراهم است
حال تیم ملی والیبال ایران از روز جمعه در مرحله نهایی رقابت‌ها برابر حریفانش صف آرایی خواهد کرد تا به هدف نهایی یعنی کسب سکو دست یابد. در این مرحله نیز تیم‌های لهستان، فرانسه و روسیه با ترکیب اصلی حضور نخواهند داشت، آمریکایی‌ها نیز که در مرحله مقدماتی به ستاره‌هایش استراحت داد و با توجه به میزبانی مسابقات ممکن است از ترکیب اصلی استفاده کند، دو تیم ایران و برزیل با همان ترکیب اصلی خود حاضر خواهند شد و شرایط برای تاریخ سازی فراهم است.
* عیار والیبال در انتخابی المپیک سنجیده می‌شود
آنچه مسلم است کسب سکو دور از دسترس نیست اما آنچه مهم است رقابت مهمی مانند انتخابی المپیک و جام جهانی است که به فاصله یک ماه پس از پایان لیگ ملت ها آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که آن زمان تازه عیار والیبال ایران را برابر رقبایی مانند روسیه که به راحتی در ایران تن به شکست داد مشخص خواهد شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین