تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن چین و کشورهای اروپایی به «دستکاری در نرخ ارز» بر لزوم مقابله به مثل با این کشورها تأکید کرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۰۹۹۴
باید با اروپا و چین مقابله به مثل کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر، کشورهای اروپایی و چین را به «دستکاری در نرخ ارز» متهم کرد و به‌نوعی خواستار مقابله به مثل با این کشورها شد.
د
ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: «چین و اروپا یک بازی بزرگ دستکاری در نرخ ارز به راه انداخته و به‌منظور رقابت با آمریکا، دائماً به نظام اقتصادی خود پول تزریق می‌کنند. ما هم یا مقابله به مثل کنیم و یا همچنان مثل افراد مبتدی کنار بایستیم و مؤدبانه ادامه بازی این کشورها را تماشا کنیم؛ کاری که سال‌هاست انجام می‌شود.»
دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز دوشنبه پیشنهاد داده است تا تعرفه‌های تجاری جدیدی به ارزش ۴ میلیارد دلار علیه واردات کالا و خدمات از اتحادیه اروپا وضع گردد.
دولت ترامپ پیش از این طی چند مرحله تعرفه‌هایی را بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین وضع کرده و قصد دارد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تجاری با پکن، طیف گسترده‌ای از کالاهای چینی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار را نیز مشمول تعرفه کند.
جنگ تجاری ترامپ علیه چین و اقدامات متقابل این کشور برای دفاع از خود باعث افزایش نگرانی‌ها در بازارهای جهانی شده و خطر بروز یک رکود جهانی دیگر را شدت بخشیده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین