تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
plusresetminus
حزب الله:نشست امنیتی میان مقامات رژیم صهیونیستی، روسیه و آمریکا در قدس اشغالی با محوریت خروج نیروهای خارجی از خاک این کشور برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۲۰۰۲۶۷
نشست امنیتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و روسیه با محوریت خروج نیروهای خارجی از سوریه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از اسکای نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست عنوان کرد: ما برای خارج کردن نیروهای خارجی که پس از سال ۲۰۱۱ وارد سوریه شده‌اند، هماهنگی‌ خواهیم کرد.
وی مدعی شد: اصول خوبی برای همکاری میان سه طرف وجود دارد. ما خواهان دست‌یابی به مکانیزم مشترکی برای تحکیم امنیت در خاورمیانه هستیم.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، روسیه، اسرائیل و آمریکا خواهان صلح برای سوریه هستند و خروج تمام نیروهای خارجی به نفع این سه طرف و خود سوریه است.
وی اذعان کرد: اسرائیل صدها بار به اهدافی در سوریه برای ممانعت از موقعیت‌یابی نظامی ایران در این کشور حمله کرده و باز هم به این حملات ادامه خواهد داد. اسرائیل صدها بار مانع انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان یا ایجاد جبهه‌ای دوم در شمال علیه خود در ارتفاعات جولان شده است.
نتانیاهو افزود: ما به شدت مانع استفاده از خاک همسایگان‌مان برای انجام حملات علیه اسرائیل می‌شویم. 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد: اصولی گسترده برای همکاری سه جانبه وجود دارد و این اجلاس فرصتی واقعی در تحقق ثبات در منطقه به خصوص در سوریه است. 
وی افزود، روابط اسرائیل با آمریکا تحت رهبری دونالد ترامپ به مراتب بالایی رسیده، از طرفی اسرائیل از روابط قوی با روسیه که در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر شده، خرسند است.
در این راستا نتانیاهو از دولت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین به دلیل سازوکار مشترک ویژه برای ممانعت از تنش در سوریه که در عین حال اجازه دفاع از اسرائیل را می‌دهد، قدردانی کرد و گفت: ما نیروهای روسی را در خطر قرار نمی‌دهیم.
وی افزود: این دیدار سه جانبه هدفی مشترک را دنبال می‌کند که عدم وجود و بقای نیروهای خارجی در سوریه است. 

جان بولتون نیز در این نشست این گونه ادعا کرد: خرسندم که در قدس برای شرکت در این مذاکرات حضور دارم. دوست دارم به نقش اسرائیل در تحقق صلح و امنیت بین‌المللی اذعان کنم. ما در لحظه‌ای مهم در منطقه خاورمیانه دور هم جمع شده‌ایم. ما با اسرائیل و روسیه برای تحقق امنیت در خاورمیانه هماهنگی به عمل می‌آوریم.
بولتون عنوان داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در ژاپن دیدار خواهد کرد.
وی که به اظهارات ضد ایرانی خود بسیار معروف است باز هم موضعی خصمانه علیه ایران گرفت و مدعی شد: ایران شاخه‌هایی دارد که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند. ایران از حزب‌الله لبنان و بشار اسد و دیگر گروه‌های شیعه در منطقه حمایت می‌کند و اقتصاد ایران در حال فروپاشی است.
مشاور امنیت ملی روسیه هم در اظهاراتی تصریح کرد: مسکو با تروریسم در سوریه رویارویی می‌کند. بیشتر نیروهای داعش در سوریه به هلاکت رسیده‌اند.
وی تاکید کرد که ایران با روسیه در مبارزه با تروریسم مشارکت می‌کند. وضعیت منطقه‌ نگران کننده است. ما روابط دوستانه‌ای با ایران داریم اما به امنیت اسرائیل هم متعهدیم.
این مقام روس افزود: روسیه با تروریسم در سوریه جنگیده و باید به طور کامل آن را از بین ببرد. 
پاتروشف عنوان داشت: باید صلح سوریه را فرا بگیرد. ما خواهان حفظ وحدت و تمامیت این کشور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: نگرانی‌های اسرائیل را درک می‌کنیم و می‌خواهیم تهدیدات موجود از بین بروند تا امنیت اسرائیل هم محقق شود و این موضوع برای ما بسیار مهم است. 
پاتروشف در عین حال افزود، باید منافع ملی دیگر کشورهای منطقه‌ای نیز در نظر گرفته شوند. 
این مقام روس بر لزوم تحقق حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده و گفت: روی اکثر مسائلی که ما در سوریه می‌خواهیم توافق شد و در این خصوص مذاکرات صورت می‌گیرند.
در این نشست نتانیاهو و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و نیکلای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه و نیز مائیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی اسرائیل حضور داشتند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین