تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
plusresetminus
حزب الله:دادستان کل کشور گفت: مدیری در وزارت نفت که دیروز قصد انتقال مقداری ارز به صرافی و انتقال آن به خارج را داشت توسط نیروهای اطلاعات و همکاری قوه قضائیه دستگیر شد.
۰
کد مطلب : ۱۹۹۸۵۶
دستگیری یک مدیر در وزارت نفت/نمی‌شود همه چیز را منتشر کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان همدان با بیان اینکه اگر مسئولیت‌ها همیشگی بود به دیگران نمی‌رسید، اظهار کرد: مهم این است که در دوران مسئولیت خود خوشنام و خدمتگزار مردم باشیم.
وی بابیان اینکه باید تا زمانی که توان داریم در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کنیم و مدیران باید شبانه‌روز و جهادی در راستای خدمت به مردم گام بردارند، عنوان کرد: بنا نیست یک مدیر برای سال‌های طولانی در جایگاهی بماند و تحول و جابجایی از امتیازاتی است که برای یک مدیر باید لحاظ شود.
دادستان کل کشور با بیان اینکه باید تا زمانی که توان فکری و جسمی وجود دارد خدمت کرد به واقعه ۳۰ خرداد سال ۶۰ اشاره کرد و گفت: این تاریخ روز آغاز اعلام جنگ نظامی جریان آمریکایی اسرائیلی نفاق است.
حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه در چنین روزی در تهران در دادگاه انقلاب و از نزدیک شاهد بودم که جنایتکاران بعد از ضربه خوردن چگونه مرتکب جنایات میدانی و خیابانی شدند، افزود: جنایتکاران زن و مردم، مسئول و غیر مسئول را می‌کشتند و روز ۷ تیر حادثه فراموش نشدنی شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در دفتر حزب جمهوری را رقم زدند.
هرچه تلاش کنیم و شبانه روز برای خدمت به مردم و نظام وقت بگذاریم، نمی‌توانیم بخشی از دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم دادستان کل کشور با اشاره به اینکه حادثه ۷ تیر و شهادت آیت الله بهشتی و یاران وی ضایعه دردمندی برای انقلاب بود اما تأثیرات زیادی بر انقلاب داشت، گفت: بدهکار انقلاب هستیم و هرچه تلاش کنیم و شبانه روز برای خدمت به مردم و نظام وقت بگذاریم، نمی‌توانیم بخشی از دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.
حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه در حوزه قضا باید کمر همت ببندیم چراکه امر قضا از نظر اهمیت به گونه‌ای است که خداوند این جایگاه و پست را برای انبیا قرار داده اظهار داشت: مدیران در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند اما مسئولیت مسئولان قضائی سنگین‌تر است چون باید مجری عدالت باشند.
وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت انتظار به حق مردم است و رفتار و گفتار قاضی باید ویژه دستگاه قضا باشد، اظهار داشت: دستگاه قضا باید ۱۰۰ درصد انقلابی باشد و وای به حال ما اگر در چنین جایگاهی برخلاف خواسته ولی فقیه حرکت کنیم چراکه در این صورت قطعاً جهنم را برای خود می‌خریم.
دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه پیش از پرداختن به فساد در جامعه باید به مبارزه با فساد درون بپردازیم، عنوان کرد: مدیریت عالی دستگاه قضا مصمم است با فسادهای دستگاه قضا برخورد کند و هیچ تعامل و تسامحی در این زمینه نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه آیا ما تحمل اجرای عدالت علی گونه را داریم، افزود: در برخود با فساد قضات مصمم هستیم و سال گذشته با ۶۰ قاضی برخورد شد چراکه فرد قاضی که دست و چشم او دچار فساد باشد نمی‌تواند قضاوت کند.
حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه ۱۱ هزار قاضی در کشور داریم که تعداد اندکی دچار فساد شده‌اند، افزود: در دستگاه قضا تصمیم جدی داریم و مدیریت عالی دستگاه قضائی مصمم است سالم سازی در درون دستگاه قضا جدی گرفته شود و با هیچکس تعارفی نداریم.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: مدیری در وزارت نفت که دیروز قصد انتقال مقداری ارز به صرافی و انتقال آن به خارج را داشت توسط نیروهای اطلاعات و همکاری قوه قضائیه دستگیر شد.
وی در ارتباط با رسانه‌ای کردن مقابله با فساد گفت: نمی‌شود ما همه چیز را منتشر کنیم چرا که تأثیر سو هم خواهد شد.
مدیران عالی دستگاه اجرایی جلوی فساد را در دستگاه خود بگیرند
وی با بیان اینکه هر کس در هر کجا و در هر مقام و منصبی باشد با تخلف وی برخورد می‌شود، افزود: مدیران عالی دستگاه اجرایی جلوی فساد را در دستگاه خود بگیرند.
دادستان کل کشور با بیان اینکه مسئولان حراست‌ها باید مجموعه را رصد کنند و وجود فساد زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: در همه کشورها و رژیم‌ها فساد زیاد است اما هیچکدام دایه نظام اسلامی ندارند.
حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: دستگاه قضائی وظیفه و تصمیم قطعی دارد که با فساد در درون و بیرون و چهارچوب قانون برخورد کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات و سپاه بال‌های دیگر برای تحقق عدالت هستند، افزود: نیروی انتظامی، سربازان گمنام وزارت اطلاعات و سپاه به عنوان ضابط باید به کمک دستگاه قضائی بیایند و با فسادها مبارزه کنیم.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه منشأ بخشی از فسادها نفسانیت است، افزود: بخش دیگری از منشأ فساد نفوذ است به این معنی که دشمن می‌خواهد با ایجاد فساد و به کارگیری عناصر فاسد و مفسد از درون مانند موریانه نظام را بپوساند و این راهبرد دشمن است.
وزارت اطلاعات به یکسری شبکه‌های جاسوسی سیا نفوذ کرده است
حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه اخیراً خبر سر بسته‌ای منتشر شد که وزارت اطلاعات به یکسری شبکه‌های جاسوسی سیا نفوذ کرده است، عنوان کرد: سیا عده‌ای را به خدمت خود گرفته بود که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه با این خدمت وزارت اطلاعات، سازمان سیا به وحشت افتاده است، گفت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، اطلاعات جاسوس‌ها را در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران به دست آورده و این ضربه سهمگینی به بدنه اطلاعاتی دشمن است و برای این اقدام بزرگ باید به برادران وزارت اطلاعات خدا قوت گفت.
دادستان کل کشور همچنین با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت مبارزه با فساد مالی و اخلاقی است به موضوع بدحجابی اشاره کرد و با بیان اینکه امروز موضوع بی‌حجابی، کشف حجاب و برداشتن حجاب مسئله عادی نیست، افزود: معنا ندارد که انسان در جامعه به هر شکل که خودش دوست دارد بپوشد، بنوشد و حرکت کند.
حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی و در کشوری که صدها هزار شهید و جانباز دارد یک خانم اجازه ندارد بگویید همه جا آزادم و هرطور می‌خواهم لباس می پوشم، گفت: پشت فرمان ماشین در خیابان حریم خصوصی نیست و نیروی انتظامی مکلف است با متخلف به عنوان مجرم برخورد کند چراکه در زندگی اجتماعی رعایت ضوابط، قوانین و مقررات برای همگان لازم است.
وی با اشاره به اینکه آنهایی که اعتقادی به مبانی دینی ندارند، می‌توانند در زندگی خصوصی هرطور مایلند زندگی کنند، افزود: جامعه، کوچه، خیابان، پشت فرمان، داخل مترو حریم خصوصی نیست و همه باید شخصیت اجتماعی خود را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند مرتکب جرم شده‌اند.
حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه برخورد خشن با این افراد را نمی‌پسندیم، تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضا با اقتدار نسبت به برخورد با فساد در خیابان‌، کنار دریا، مکان‌های عمومی اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه دستگاه قضا در برابر موضوع بی حجابی و بد حجابی که ارزش‌های اجتماعی و دینی ما را هدف قرار داده کوتاه نخواهد آمد، افزود: هر کس نسبت به حق شهروندی خود باید این موضوع را رعایت کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دادستان سه وظیفه دارد، افزود: یک وظیفه دادستان رسیدگی به تظلم خواهی و مراجعات شهروندان و تکریم ارباب رجوع است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه برخوردهای شما با کسانی که مراجعه می‌کنند باید برخوردهای شایسته نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضا باشد، افزود: وظیفه دوم دادستانی جدی گرفتن حقوق عامه مردم است که در باب حقوق عامه باید با دستگاه‌های ذی ربط جلساتی گذاشته شود.
حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه عنوان ما مدعی العموم است و باید برای حقوق عامه تلاش کنیم، گفت: دادستان باید بر دادسراهای استان نظارت و به دادسراها سرکشی کرده و عملکردها را رصد کند که کار سنگینی است و تکلیف قانونی است و از مقامات قضائی سطح استان درخواست همکاری دارم.
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین