کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت خبر داد:

جدیدترین جزئیات از طرح پرونده الکترونیک سلامت

تسنیم , 30 خرداد 1398 ساعت 11:51

حزب الله:وزیر بهداشت ‌گفت: پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان زیرساخت بسیار مهم نظام سلامت به سرانجام رساندیم که با حضور رئیس‌جمهور مرحله بعد که سیستم ارجاع و پزشک خانواده است، افتتاح می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید نمکی دقایقی قبل در بدو ورود به شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در کشور اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما تکمیل زیرساخت‌های نظام سلامت، مراکز بهداشتی درمانی و طرح‌های نیمه تمام است که امیدواریم بتوانیم این موارد را اجرایی کنیم.
وی افزود: از دیگر اقدامات مجموعه وزارت بهداشت بحث طرح ملی کنترل فشار خون به عنوان بسیج ملی کنترل فشار خون را در دست اجرا داریم تا بتوانیم 20 میلیون ایرانی جمعیت 30 تا 70 سال را تحت پوشش این طرح قرار دهیم و موارد جدید فشار خون را در این افراد که حتی بعضا از ان خبر ندارند مشخص کنیم.
بیشتر بخوانید
قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل: ارزآوری بخش درمان کشور رو به افزایش است
معاون وزیر بهداشت: 8.14 درصد درآمد ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود
مشاور وزیر بهداشت: ‌میزان سیگاری‌های کشور ‌‌15 درصد افزایش یافت
نمکی عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌ها پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان زیرساخت بسیار مهم نظام سلامت به سرانجام رساندیم که با حضور رئیس‌جمهور مرحله بعد که سیستم ارجاع و پزشک خانواده است، افتتاح می‌شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: بحث مدارس بدون پوسیدگی در بحث بهداشت داریم تا در بحث دندان یک میلیون و 200 هزار دانش آموزش ششم ابتدایی عاری از پوسیدگی را شاهد باشیم.
نمکی خاطرنشان کرد: حدود 400 خانه بهداشت عشایری را برای عشایر کوچ‌رو را در دستور کار داریم که به زودی به نتیجه برسانیم.
وی بیان کرد: همچنین موضوع تامین داروهای اساسی را در دستور کار داریم که مردم در طول سال با کمبود دارو مواجه نباشند، درکنار این ماندگاری پزشک در نقاط محروم و کاهش پرداخت از جیب مردم در پرداخت‌های کمرشکن و حمایت از بیماران خاص را در دستور کار داریم.
وزیر بهداشت با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت کشور گفت: پروژه‌های نیمه تمامی که بالای 85-90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را در سال 98 تکمیل کرده و پس از آن سایر پروژه ها را پیگیری می‌کنیم. درباره پروژه‌های جدید افتتاحی صورت نمی‌گیرد مگر آن‌که مصوب شده و بودجه آن نیز از قبل مشخص است.


کد مطلب: 199834

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/199834/جدیدترین-جزئیات-طرح-پرونده-الکترونیک-سلامت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com