تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
plusresetminus
حزب الله:در افغانستان، ناامن‌ترین کشور جهان، در سال ۲۰۱۸، تلفات غیرنظامیان ۱۱ درصد افزایش داشت و درمجموع بیش از ۳۰۰۰ تن در این سال کشته شدند
۰
کد مطلب : ۱۹۹۴۲۴
رده‌بندی امنیت جهانی: افغانستان ناامن‌ترین کشور جهان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی در زمینه صلح‌آمیزترین مناطق جهان، افغانستان، ناامن‌ترین کشور جهان در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است.

عنوان ناامن‌ترین کشور جهان، در رده‌بندی سال گذشته، به سوریه که درحال جنگ داخلی است، داده شده بود.

این بررسی توسط انستیتیو جهانی اقتصاد و صلح که مقر آن در شهر سیدنی استرالیا است، انجام شده است.

این نهاد جهانی همه ساله، کشورهای جهان را از نگاه صلح‌آمیز بودن‌، بررسی و رده‌بندی می‌کند که در سال جاری میلادی، از میان ۱۶۳ کشور، افغانستان با پیشی گرفتن از سوریه، در صدر کشورهای ناامن جهان قرار گرفته است.

بربنیاد این بررسی انستیتیو جهانی اقتصاد و صلح، در رده‌بندی سال جاری، پس از افغانستان به ترتیب کشورهای سوریه، سودان جنوبی، یمن و عراق ناامن‌ترین کشورهای جهان شناخته شده اند.

کشورهای ایسلند، نیوزلند، پرتغال، اتریش و دانمارک به ترتیب جایگاه صلح‌آمیزترین و امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ را کسب کرده‌اند.

همچنین در این رده‌بندی، سه همسایه نزدیک افغانستان، کشورهای ایران، تاجیکستان و پاکستان نیز به ترتیب در جایگاه ۱۳۹، ۱۰۵ و ۱۵۳ قرار گرفته‌اند که به مراتب امن‌تر از افغانستان شناخته شده‌اند.

افغانستان سال ۲۰۱۹ را با گفتگوهای جدی صلح میان آمریکا و طالبان آغاز کرد، اما جایگاه این کشور از نگاه صلح‌آمیز بودن همچنان سقوط کرده و جنگ نیز در گوشه و کنار این کشور ادامه دارد.

یوناما، نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان، نیز در نخستین روزهای سال ۲۰۱۸، گزارش سالانه خود درمورد تلفات غیرنظامیان را مننشر کرد و اعلام کرد: سال ۲۰۱۸ خونین‌ترین سال برای افغانستان بود.
 
در گزارش یوناما تاکید شده بود: در سال ۲۰۱۸، تلفات غیرنظامیان ۱۱ درصد افزایش داشت و درمجموع بیش از ۳۰۰۰ تن در این سال کشته شده بودند.

طالبان هرچند به گفتگوهای صلح با آمریکا ابراز علاقمندی کرده‌اند، اما همزمان، تنور جنگ را نیز در میدان‌های نبرد، داغ و شعله‌ور نگه‌داشته‌ و حاضر نشده‌اند تا از شدت جنگ در جریان گفتگوهای صلح، بکاهند.
منبع : عصرایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین