تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
plusresetminus
حزب الله:رییس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ساکنین شهرهای بزرگ به جهت استرس بالا و قرار گرفتن در معرض آلودگی های صوتی، زیست محیطی و آشفتگی های بصری مستعد ابتلا به بیماری ام اس هستند.
۰
کد مطلب : ۱۹۹۴۱۰
ساکنین شهرهای بزرگ مستعد ابتلا به بیماری ام اس هستند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فریده بزنی بیرانوند با بیان اینکه جمعیت مبتلایان به بیماری ام اس روز به روز در حال افزایش است و در این زمینه نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگسازی بیش از گذشته احساس می شود، گفت: مدیریت شهری با ساختن شهری آرام و به دور از شلوغی، آلودگی و آشفتگی به ایجاد آرامش روانی در شهروندان کمک کرده و قاعدتا سلامت و بهداشت روان را به ساکنین هدیه می کند. 
وی افزود: بالای ۷۰ هزار مبتلا به بیماری ام اس در سطح کشور شناسایی شده اند که بیشتر مبتلایان در شهرهای بزرگ سکونت دارند و با توجه به هزینه های بالا درمان، بی شک مشارکت نهادهای خیریه و سازمان های مردم نهاد می تواند به روند بهبودی عزیزان مساعدت کند و همچنین نهادهایی همچون مدیریت شهری نیز باید به یاری انجمن حمایت از بیماران ام اس بشتابند تا در شرایط بهتری قادر به ارائه خدمات درمانی و حمایتی به افراد تحت پوشش شان باشد.
شناسایی ۴۳۰۰ مبتلا به ام اس در البرز
عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه از مناسب سازی معابر جهت سهولت در تردد بیماران ام اس که از مشکلات حرکتی رنج می برند، به عنوان مهمترین مطالبه آنها یاد و عنوان کرد: در حال حاضر طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی البرز حدود ۴ هزار و ۳۰۰ هزار بیمار مبتلا به ام اس در سطح استان شناسایی شده است که برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر آنها تشکیل پرونده شده و به عضویت انجمن حمایت از بیماران ام اس درآمده اند و از شهرداریها انتظار می رود که با مناسب سازی معابر محیط شهری را برای تردد ایمن آنها مهیا کنند. 
این مسئول ادامه داد: امیدواریم سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج ویژه برنامه ها و جشن هایی را در مناسبت های مختلف و با همکاری انجمن حمایت از بیماران ام اس البرز ویژه این عزیزان برنامه ریزی و اجرا کند تا قرار گرفتن در فضاهای شاد و پُرامید به روند بهبودی آنها کمک کند و در کنار یکدیگر لحظات شاد و مفرحی را تجربه کنند. در هر روی مبتلایان به ام اس نیز بخشی از جامعه شهری و شهروندی هستند که به جهت شرایط شان نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: چنانچه شهردار محترم از محل اعتبارات در اختیار نظیر ماده ۱۶ یا با ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر اراده ای برای کمک به انجمن حمایت از بیماران ام اس (در خصوص تامین مکان و بودجه) داشته باشد، ما حمایت لازم را خواهیم داشت؛ چرا که به ویژه در شرایط کنونی و گرانی هزینه های خریداری دارو یا دریافت خدمات پزشکی مورد نیاز مبتلایان به ام اس، می طلبد که نگاه ویژه ای به آنها داشته باشیم.
بزنی بیرانوند در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم توصیه های پزشکی و مواردی که در همایش امروز مطرح شد از سوی عزیزانی که از بیماری ام اس رنج می برند، جدی گرفته شود، اظهار کرد: در دیگر سو، انتظار داریم وعده هایی که از سوی مسئولان به انجمن حمایت از بیماران ام اس داده می شود تا مرحله اجرایی شدن پیگیری شود تا شرایط بهتری برای حمایت مادی و معنوی از بیماران ایجاد شود و با بهبود کامل به زندگی عادی خویش بازگردند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین