تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
plusresetminus
خبر خوب وزیر اقتصاد برای مردم ایران؛

واردات کالاهای اساسی افزایش یافت

حزب الله: وزیر اقتصاد با اشاره به خبر خوب خود برای مردم گفت: در سه‌ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته واردات کالاهای اساسی رشد قابل‌توجهی داشته و در برخی از اقلام بیش از ۲ برابر واردات صورت گرفته است.
۰
کد مطلب : ۱۹۹۲۴۰
واردات کالاهای اساسی افزایش یافت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فرهاد دژپسند صبح امروز به همراه معاون امور گمرکی ایران و ناظر گمرکات استان خوزستان، از شرکت‌های خصوصی، اسکله‌های بندری، امور گمرکی و نحوه تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد.
 
وی در این بازدید گفت: امسال به‌عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شده و یکی از مسائل تأثیرگذار بر رونق تولید بحث توسعه کسب‌وکارها و رونق آن‌هاست.
 
وزیر امور اقتصاد و دارایی بابیان اینکه در شاخصه‌هایی که برای توسعه کسب‌وکارها مطرح می‌شود تجارت فرامرزی از مؤلفه‌های بسیار مهم است افزود: در اقتصاد ایران با توجه به اینکه حدود 85 درصد واردات ما کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه است، تجارت فرامرزی اهمیت بیشتری دارد به‌ گونه‌ای که واردات کالاهایی که ممکن است به تولید آسیب بزند در ساختار جدید نمی‌تواند آسیبی وارد کند.
 
دژ پسند تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ما وضع‌شده یکی از دغدغه‌های ما بحث تأمین کالاهای اساسی است؛ بنابراین لازم بود بررسی در عرصه بندری و گمرک واردات این کالاها داشته باشیم تا مستقیم در جریان روانی کار به‌ خصوص در تأمین کالاهای اساسی کشور باشیم.
 
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به خبر خوب خود برای مردم گفت: در سه‌ماهه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته واردات کالاهای اساسی رشد قابل‌توجهی داشته و در برخی از اقلام بیش از 2 برابر واردات صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه بندر امام خمینی حدود 78 درصد رشد واردات کالاهای اساسی دارد، عنوان کرد: روند فعالیت‌های بندر امام خمینی (ره) به‌ عنوان یکی از بنادر‌های کالاهای اساسی کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است و باید از نزدید دید که واردات و تخلیه کالاها در این بندر چگونه صورت می‌گیرد.
 
دژ پسند ادامه داد: افزایش حجم واردات کالاهای اساسی برای ما امیدبخش بوده و برای مردم نسبت به تأمین بودن کالاهای اساسی کشور اطمینان ایجاد می‌کند.
 
وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره بندر امام خمینی (ره) گفت: بندر امام خمینی از بنادر پیشرفته و نسل سوم ایران است که در کنار کار بندری آن واحدهای صنعتی بسیاری احداث‌شده و با جدیت خاصی در حال فعالیت هستند.
 
وی درباره رسوب کالا در بنادر گفت: مسئولیت رسوب کالا با گمرک کشور است و مسئولان گمرک در تلاش‌اند تا کالاهای وارداتی دچار رسوب نشوند.
 
دژپسند با تأکید بر نظارت و کنترل کیفی محصولات در گمرک گفت: کالاهای اساسی با جان مردم کشور سروکار دارد و ما نمی‌توانیم نسبت به کنترل کیفیت آن‌ها بی‌تفاوت باشیم. بنابراین کالاهای اساسی باید با تائید اداره کل استاندارد و نهادهای بهداشتی به کشور وارد شوند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین