تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
plusresetminus
حزب الله: همزمان با کاهش تعداد معترضان جلیقه زرد، رییس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه بخش‌های دیگری از برنامه‌های اصلاحات اقتصادی‌اش را ارائه می‌کند.
۰
کد مطلب : ۱۹۹۱۲۱
ماکرون بخش‌های دیگری از برنامه‌ اصلاحات اقتصادی‌اش را ارائه می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از خبرگزاری رویترز، ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه قرار است در جریان سخنرانی در پارلمان جزییات بیشتری را به خصوص تغییرات مدنظر گرفته شده برای سیستم بازنشستگی و مزایای بیکاری را ارائه دهد.
 
این اقدامات که بخش‌های کلیدی برنامه مدرن‌سازی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در مقابل چشمان سرمایه‌گذاران بین‌المللی و شرکای ناحیه یوروی فرانسه محسوب می‌شود به خاطر شش ماه تظاهرات جلیقه زردها به تعویق افتاد. اعتراضات جلیقه زردها که ابتدا به عنوان قیامی علیه مالیات بر سوخت آغاز شد به چالشی بزرگتر برای ریاست جمهوری ماکرون تغییر یافت.
 
ماکرون هفته گذشته گفته بود که این بحران درست زمانی آغاز شد که وی در حال عبور کردن از فاز حیاتی «دره مرگ» بود. وی گفت در آن زمان اصلاحات اولیه آشکار شده بودند، اما هنوز نتایج آنها پدیدار نشده بود.
 
ماکرون افزود: هنگامی که شما اصلاحاتی را آغاز می‌کنید تا زمانی که نتایج ملموس و قطعی برای مردم مشخص شود، باید از دره مرگ عبور کنید. تظاهرات جلیقه زردها هنگامی آغاز شد که ما دقیقاً در میانه این دره مرگ قرار داشتیم.
 
ماکرون امیدوار است که بتواند برنامه‌اش را به روال قبلی بازگرداند.
 
عصر روز شنبه تعداد معترضان جلیقه زردی که به خیابان‌ها آمده بودند به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.
 
شکست سوسیالیست‌ها و جمهوری‌خواهان محافظه‌کار که رقبای سیاسی اصلی ماکرون از حزب راست میانه حساب می‌شوند در انتخابات ماه گذشته پارلمان اروپا باعث افزایش روحیه در کاخ الیزه شد.
 
اگرچه میزان محبوبیت ماکرون همچنان پایین است، اما تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته توسط پایگاه الب برای روزنامه "لزکو" نشان داد که میزان محبوبیت ماکرون پنج درصد افزایش یافته و به ۳۲ درصد رسیده است؛ درصدی که از تابستان سال گذشته مشاهده نشده بود.
 
مجموعه‌ای از اخبار اقتصادی خوب از جمله کاهش نرخ بیکاری، افزایش مصرف کنندگان و تقویت روحیه تجاری باعث بالارفتن روحیه رییس جمهور فرانسه شده است.
 
در جبهه اصلاحات، دولت پاریس در تلاش است تا سن بازنشستگی کارگران فرانسوی را دو سال کاهش داده و به ۶۴ سال برساند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین