تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
plusresetminus
حزب الله: بلافاصله پس از یک نشست پشت درهای بسته با ترامپ، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا رئیس‌جمهور را به عدم همکاری با تحقیقات کنگره و مخفی کاری متهم کرد.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۷۸۳
پلوسی ترامپ را به مخفی‌کاری متهم کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت: از نظر ما رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درگیر یک مخفی کاری است و این تمام نشست امروز ما بود.
 
پلوسی گفت: ما معتقدیم که یافتن حقیقت بسیار اهمیت دارد. به نظر ما هیچکس بالاتر از قانون نیست حتی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا . از نظر ما رئیس‌جمهور درگیر یک مخفی کاری است. 
 
در نشست رهبران دموکرات با ترامپ قرار بود در باره طرح‌های زیرساخت گفتگو شود اما ترامپ به ناگهان جلسه را ترک کرد.
 
در نشست پس از این دیدار در کنگره، رهبران کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان درباره شرایط تحقیقات به بحث و تبادل نظر پرداختند و تعدادی از اعضا از جمله اوکاسیو کورتز و مکزیم واترز خواستار استیضاح رئیس‌جمهور شدند. 
 
پس از نشست کاخ سفید درباره طرح‌های زیرساختی پلوسی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که وی و دیگر دموکرات‌ها با روح همکاری دو حزبی وارد این مذاکرات شدند اما رئیس‌جمهور از مذاکرات درباره زیرساخت‌ها گذشت.  من برای رئیس‌جمهور آمریکا دعا می‌کنم.
 
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس سالانه مرکز پیشرفت آمریکا نیز فت ترامپ زمانیکه داخل اتاق شد بر اظهارات خود در کاخ سفید تمرکز داشت و بیشتر به تحقیقات دولت خودش متکی بود.
 
پلوسی پایان دادن ناگهانی مذاکرات با دموکرات‌ها در کاخ سفید را اقدامی هماهنگ شده عنوان کرد و گفت که این اقدام به نوعی مخفی‌کاری است. 
 
او گفت: در یک اقدام هماهنگ شده او داخل اتاق شد و گفت که نمی‌تواند در گفتگوهای توسعه زیرساختی با دموکرات‌ها شرکت کند.
 
رهبر دموکرات‌ها اظهاراتش درباره مخفی‌کاری را تایید کرد و گفت در واقع از جنبه عمومی رئیس‌جمهور ممانعت قضایی ایجاد می‌کند و درگیر نوعی مخفی‌کاری است و این جرمی است که می‌توند منجر به استیضاح شود.
 
ترامپ برای اولین بار در آوریل گذشته با رهبران دموکرات‌ها دیدار کرد و در آن زمان با طرح 2 تریلیون دلاری زیرساختی موافقت شد و قرار شد درباره نحوه پرداخت مذاکرات دیگری انجام شود.
 
 ترامپ چندین مورد تحقیقات کمیته‌های مختلف کنگره را عملا به بن بست کشانده است. این تحقیقات شامل بخش‌های متنوعی است؛ بخشی از این تحقیقات در خصوص احتمال ممانعت قانونی به وسیله ترامپ در جریان تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و بخشی از آن نیز در خصوص شرکت‌ها و فعالیت‌های مالی و اقتصادی شخصی رئیس جمهور هستند.
پلوسی و دیگر اعضای ارشد مجلس نمایندگان ماه‌ها است تلاش‌می‌کنند درخواست ها بر شروع رویه استیضاح ترامپ را مهار کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین