تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
plusresetminus
حزب الله: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: از سیاست های جدید دولت این است که بانک‌ها از بنگاه داری خارج شوند.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۲۶۸
کالاهای اساسی به موقع ذخیره‌سازی شد/ بانک‌ها منتظر اقدام جدی دولت در موضوع بنگاه‌داری باشند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره نوسانات قیمت کالاهای اساسی گفت: ما تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و کالاهای استراتژیک را به موقع انجام دادیم و در طول این  سال‌ها، شاهد کمترین نوسان بوده‌ایم. برخی از نوسان‌هایی که در مورد برخی کالاهای خاص در طول یک سال گذشته ایجاد شد به دلیل فضای روانی و التهابات بوده که ما شاهد جهش تقاضای لحظه ای درمورد آن کالاها بوده‌ایم.
 
نهاوندیان افزود: چندی پیش شایعه‌هایی ایجاد شد که واقعیت نداشت و باعث التهاب در بازارشد، این  درحالی بود که موجودی انبار و شرایط تامین، اقتضای این کمبود را نداشت و با گذشت کمتر از سه هفته کاهش قیمت صورت گرفت. اکنون نیز در برخی از  کالاهای مختلف هجوم‌های مصنوعی به بازار رخ داده است. وقتی شایعه‌ای درباره گران شدن کالایی به گوش می‌رسد، اگر مردم به افزایش مصنوعی تقاضا کمک نکنند، قیمت به حالت عادی خود باز خواهد گشت.
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود درباره بانکداری گفت: از سیاست های جدید دولت این است که بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند و منابع بانکی به طور عادلانه و رقابتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار بگیرد، و پیگیری این موضوع از ماموریت های جدی وزارت اقتصاد به همراه بانک مرکزی است.  در جلسات این هفته ستاد اقتصادی دولت با دستور رئیس جمهور این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت، بنگاه‌داری بانک‌ها پیشینه بسیار طولانی دارد، و این رویکرد نادرست در طول ۲۵ سال گذشته شکل گرفته و اصلاح آن  زمان‌بر است. نکته مهم آن است که جهت گیری تسهیل شده، میزان تصدی بانک ها در حال افزایش نبوده و در حال کاهش است؛ اما سرعت آن هنوز مطلوب نیست و در تلاش این هستیم این امر تسریع شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین