تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
plusresetminus
حزب الله: آثار سینمای ایران در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در کشورهای اروپایی رقابت می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۰۴۵
جولان سینمای ایران در اروپا
  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جشنواره‌های سه کشور آلمان، مجارستان و فرانسه میزبان آثار سینمایی ایران شدند.
نخستین فیلم حاضر در جشنواره‌های خارجی این روزهای سینمای ایران، «مِشمِشه» به نویسندگی و کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی علی یاور است که در اولین حضور بین‌المللی خود در بازار جهانی فستیوال کن 2019 به نمایش درمی‌آید.
بخش بازار جهانی کن یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جهان محسوب می‌شود که فرصت مناسبی در جهت ارائه و معرفی فیلم‌ها برای حضور و رقابت در جشنواره‌های جهانی پیش رو است.
در آستانه برگزاری جشنواره کن، سازندگان «مِشمِشه» از اولین پوستر بین‌المللی این فیلم با نام «سینما خر» رونمایی کردند. طراحی این پوستر را احسان برآبادی برعهده داشته است.
پخش کننده جهانی این فیلم مؤسسه بین‌المللی هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی است.
«سینما خر»، یک فیلم در فیلم متفاوت و یک کمدی سیاه است که به موضوع روابط و مناسبات فیلمسازی در سینما می‌پردازد.
دیگر حضور سینمای ایران در اروپا به مستند «بی گدار» اختصاص دارد که در کشور مجارستان رقابت می کند. این مستند به کارگردانی علیرضا دهقان در جشنواره بین المللی فیلم طبیعت و محیط زیست مجارستان نمایش داده خواهد شد.
فستیوال فیلم طبیعت «Gödöllő» اولین بار در سال 2015 با شعار «حفظ طبیعت و محیط زیست با قدرت هنر و نمایش» برگزار شد و رسالت خود را در بالا بردن آگاهی عمومی نسبت به حفظ تنوع زیست محیطی و منابع طبیعی و همچنین بالا بردن ارزش زیبایی کره زمین تعریف کرده است.
این جشنواره از 24 تا 27 می مصادف با 3 تا 6 خرداد ماه در مجارستان برگزار می‌شود.
پژوهشگران معتقدند اگر برای بحران آب در ایران تمهیدی اندیشیده نشود ایرانِ هفت هزار ساله تا 20 سال دیگر از بی آبی و خشکسالی، غیر قابل سکونت خواهد شد.
این مستند تاکنون توانسته است نامزدی بهترین کارگردانی، بهترین پژوهش و بهترین فیلم ایفیک جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» 1396، نامزد بهترین فیلم و بهترین کارگردانی دهمین جشن مستند سینمای ایران 1397، برگزیده بهترین فیلم مستند جشنواره ملی فیلم امید 1396، برگزیده جشنواره سراسری فیلم سیمرغ و بهترین پژوهش جشنواره سراسری امید، برگزیده بهترین فیلم مستند جشنواره بین‌المللی فیلم حسنات 1397، نمایش در جشنواره Bigwater آمریکا 2018، حضور در جشنواره بین‌المللی محیط زیست فدراسیون روسیه 2018 و کسب عنوان بهترین مستند کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم ایندیپندنت آمریکا 2018 را داشته باشد.
اما حضور سوم سینمای ایران در اروپا کمی متفاوت با دو فیلم قبلی است. چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم بی‌کلام «گلوب» به دبیری رها امیرفضلی به میزبانی دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی دورتموند آلمان در تاریخ 27 تا 28 مِی سال جاری برابر با 6 و 7 خردادماه به دبیری رها امیرفضلی برگزار می‌شود.
دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی دورتموند آلمان (Fachhochschule Dortmund:University of Applied Sciences and Arts) در سال 1971 رسماً به واسطه ادغام چند موسسه آموزش عالی تأسیس شد.
با این وجود، شعار اصلی این دانشگاه در طول سال‌ها بدون تغییر باقی ماند؛ «تحصیل و تدریس در جهت حل عملی مسائل» که توسط اساتید بسیار باتجربه، پیوند بین اصول تئوری و عملی را تقویت می‌کنند.»
با این فلسفه، دانشگاه بیش از 50 گزینه تحصیلی را در هفت دانشکده مختلف ارائه می‌کند.
در حال حاضر بیش از 12500 دانشجو در دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی دورتموند مشغول تحصیل هستند.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین