تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
plusresetminus
حزب الله: معاون وزیر بهداشت گفت: پیش بینی می‌شود در طرح بسیج ملی فشار خون بالا، فشار خون ۲۰ میلیون نفر از افراد بالای ۳۰ سال کشور اندازه گیر شده و ۲ میلیون نفر با فشار خون بالا شناسایی شوند.
۰
کد مطلب : ۱۹۶۸۳۲
آستین‌ها را بالا بزنید، وزارت بهداشت فشارخون‌تان را اندازه می‌گیرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی رضا رئیسی درباره اهداف بسیج ملی فشار خون بالا افزود: همچنین پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح، یک میلیون نفر برای مراقبت و درمان به مراکز درمانی معرفی شوند. هدف کلی این کمپین، افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری فشار خون است.
وی ادامه داد: جایگاه اصلی اجرای کمپین در نظام شبکه است. ۲۶ هزار مرکز سلامت خط مقدم اجرای این برنامه هستند و در کنار آن ایستگاه‌های سیار و ثابت دیگری برای اجرای برنامه خواهیم داشت که بر اساس دستورالعمل باید برای اندازه گیری فشار خون افراد آماده باشند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: نکته مهم این بسیج ملی این است که بتوانیم دستگاه‌ها و مردم را وارد کار کرده و همه ظرفیت‌های اجتماعی کشور را درگیر این طرح کنیم. بر اساس دستور رئیس جمهوری و مکاتبه انجام شده با وزارت کشور، برنامه‌ها به پیش می‌رود و با ستاد کل نیروهای مسلح نیز هماهنگ شده که با کمپین همکاری کنند. باید از همه ظرفیت‌های لازم اعم از دانشجویان پرستاری، پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای اجرای کمپین بهره ببریم.
معاون وزیر بهداشت افزود: ۸ میلیون کارگر در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای بهداشت حرفه‌ای و اجرای این کمپین فراهم می‌کند.
وی گفت: ۷ کارگروه تخصصی در ستاد وزارت بهداشت برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون ایجاد شده و کمپین از ۲۷ اردیبهشت آغاز خواهد شد.
منبع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین