تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
plusresetminus
حزب الله: نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: دو ماه پیش نامه‌ای در خصوص پرداخت دیه شهدای منا و مسجدالحرام به وزیر عربستان ارسال کردیم.
۰
کد مطلب : ۱۹۶۰۹۷
سعودی‌ها به قول‌شان عمل نکردند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر در مراسم تودیع خود و معارفه حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در سازمان حج برگزار شد، اظهار داشت: در سال 60 افتخار این را داشتم که وقتی تشکیلات نهاد امامت جمعه پا گرفت، به عنوان دبیر دبیرخانه مرکزی انتخاب شوم و تا سال 1363 در محضر مقام معظم رهبری باشم.
 
وی ادامه داد: از سال 1363 تا 1368 نیز در خدمت امام خمینی (ره) بودم و از سال 68 تاکنون این افتخار را داشته‌ام که در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فعالیتم تمدید شود. اما چه در این پست و چه در حج مرهون توجه مقام معظم رهبری بوده‌ام.
 
نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: مقام معظم رهبری آنقدر به بنده عنایت داشته‌اند که در مقابلش شرمنده‌ام. زمانی به بنده گفتند جز یک کار را نپذیرم و همه وقتم را برای آن بگذارم. در تمام این دوره‌ها نیز سعی کردم تمام وقتم را برای تحقق اهداف موردنظر صرف کنم و به کار دیگری مشغول نشوم.
 
قاضیعسگر خاطرنشان کرد: بعد از اینکه ایشان به عنوان رهبری انتخاب شدند برای عرض ادب خدمتشان رفتم؛ ایشان فرمود من داوطلب این کار نبودم ولی حالا که برای آن انتخاب شده‌ام با قوت و قدرت از آن پاسداری می‌کنم. زمانی که بنده را به عنوان نماینده خود در امور حج انتخاب کردند نیز به ایشان گفتم اگر چند هفته یا چند ماه دیگر فردی را بهتر از بنده پیدا کردند که بهتر می‌تواند امور را انجام دهد، خودم بستر آن را فراهم خواهم کرد اما اینطور نشد.
 
وی افزود: امروز افتخارمان این است که 1400 اثر متنوع در حوزه آموزش ایجاد شده و برای شهدای منا و مسجدالحرام نیز مجموعه آثاری ایجاد خواهد شد که فکر می‌کنم حدود 50 جلد شود.
 
نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه گفت: حدود دو ماه پیش آخرین نامه را به وزیر عربستان نوشتم و یادآوری کردم که آنها قول پرداخت دیه به خانواده‌های شهدای منا و مسجد الحرام را داده‌اند اما به آن عمل نکردند در این نامه سه پیشنهاد مطرح کردیم نخست اینکه مبلغ مورد نظر را به حساب سازمان حج واریز کنند تا ما به خانواده شهدا بپردازیم یا عربستان از خانواده‌های شهدا دعوت کند و خود این مبلغ را به خانواده‌ها بپردازد و یا اینکه مبلغ مورد نظر به سفارتخانه‌های اطرافشان پرداخت شود تا از این طریق به خانواده‌ها داده شود. اما این امر محقق نشد و ما هنوز شرمنده خانواده‌های آنها هستیم.
 
قاضی عسگر در ادامه سخنان خود گفت: بنده 12 نفر را به عنوان جایگزین خود خدمت مقام معظم  رهبری معرفی کردم که خوشبختانه بهترین نفر انتخاب شد؛ حجت‌الاسلام نواب چهره‌ای عالم و فرهیخته است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین