تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
plusresetminus
حزب الله: براساس نتایج اولیه انتخابات اندونزی، رئیس جمهور فعلی این کشور با اختلاف بسیار پیشتاز است.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۶۳۴
نتایج اولیه انتخابات اندونزی از پیشتازی ویدودو حکایت دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، براساس اطلاعات اولیه، جوکو ویدودو در این انتخابات می‌تواند بیش از نیمی از آرا را به دست آورد.
 
براساس یکی از نظرسنجی‌های انتخاباتی CSIS، جوکو ویدودو می‌تواند ۵۶.۷ درصد از آرا را کسب کرده و رقیبش سوبیانتو پرابوو ۴۳ درصد از آرا را به دست می‌آورد.
 
در حال حاضر نیمی از آرا شمرده شده است.
 
با این حال رئیس اجرایی نظرسنجی CSIS اعلام کرد: هنوز ما ادعای پیروزی هیچ‌یک از کاندیداها را نمی‌کنیم. باید اطلاعات تا ۹۰ درصد منتشر شوند ولی کارکنان ما در حال بررسی اطلاعات هستند.
 
انتخابات یک روزه ریاست جمهوری از ساعات اولیه امروز به وقت محلی در سراسر اندونزی آغاز شد، این انتخابات به مدت ۸ ساعت در سراسر کشور ادامه یافت.
 
به نظر می‌رسد کاندیدای پیروز انتخابات تا اواخر امروز چهارشنبه معرفی شود اما نتایج رسمی تا ماه مه اعلام نمی‌شود.
 
هر گونه اعتراض به انتخابات در دادگاه قانون اساسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
ده‌ها میلیون اندونزیایی امروز چهارشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری به پای صندوق‌های رای رفتند. در جریان کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری، رهبر کنونی میانه‌رو مقابل یک ژنرال سابق ناسیونالیست افراطی قرار گرفته که لفاظی‌هایش نگرانی‌هایی را درباره ایجاد دودستگی و تفرقه در این کشور به وجود آورده است.
 
اولین آراء در استان‌های شرقی اندونزی ساعت هفت صبح به وقت محلی به صندوق انداخته شد و شعب اخذ رای در مناطق مرکزی همانند بالی و سپس جاکارتا، پایتخت اندونزی و استان‌های غربی یک ساعت بعد از آن آغاز شد. اندونزی، مجموعه‌ای از ۱۷ هزار جزیره و صدها گروه قومی است و سه منطقه زمانی دارد.
 
حدود ۱۹۳ میلیون تن واجد شرایط رای دادن بودند و بیش از ۸۰۰ هزار شعبه اخذ رای و ۱۷ میلیون ناظر انتخابی هم وجود داشت.
 
رقابت ریاست جمهوری اندونزی، انتخاب میان پنج سال دیگر رهبری جوکو ویدودو، اولین رئیس‌جمهوری که خارج از دایره جامعه دست‌اندرکاران همیشگی قدرت است و انتخاب پرابوو سوبیانتو است که در زمان دیکتاتوری سوهارتو جزو نیروهای ویژه بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین