تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
plusresetminus
حزب الله: معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: ۳۰ هزار نفر در تپه اسلام آباد ساکن هستند.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۵۰۸
۱۰۵ هکتار از بافت تپه اسلام آباد مسکونی است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احداله احمدی پرگو  اظهار کرد: برای ساماندهی تپه اسلام آباد دو طرح از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج ارائه و به تصویب رسیده است.
 
وی ادامه داد: حوزه مداخله شهرداری در این منطقه ۱۷۵ هکتار است که حدود ۷۰ هکتار آن حوزه عمومی است که   قبلاً توسط شهرداری تملک شده است.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت:  ۱۰۵ هکتار از این تپه نیز مسکونی است و بیش از ۳۰ هزار نفر در واحدهایی که اغلب آنها ریزدانه هستند، سکونت دارند.
 
وی ابراز کرد: برای ساماندهی تپه اسلام آباد دو برنامه وجود دارد که یکی از آنها به ۷۰ هکتار حوزه عمومی و دیگری به بافت مسکونی مربوط می‌شود.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: برای ساماندهی ۷۰ هکتار حوزه عمومی طرحی تهیه شده و اجرای آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
 
پرگو افزود: امسال اولین جلسه‌ای که با   حضور شهردار، رئیس شورای شهر، رئیس سازمان فضای سبز و سایر مسئولین برگزار شد، به بحث اجرایی کردن طرح حوزه عمومی این محدوده اختصاص داشت.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: بخشی از اجرا کردن این طرح مثل رینگی که قرار است اطراف این محدوده ایجاد شود، به عهده شهرداری است.
 
وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بخش دیگری از این ۷۰ هکتار قرار است به پارک، فضای سبز، فرهنگسرا و ... تبدیل شود.
 
وی ابراز کرد: بخش دیگری از ساماندهی محدوده عمومی هم با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران انجام خواهد شد که برای این‌کار بسته‌های ویژه‌ای تدوین شده است.
 
این مسئول با اشاره به برنامه شهرداری برای ساماندهی بافت مسکونی این تپه گفت: برای ۱۰۵ هکتار مسکونی این تپه هم طرحی تهیه شده که بر اساس آن قراردادی با یک مشاور برای ایجاد دفتر تسهیلگری منعقد شده است.
 
پرگو ابراز کرد: از طریق این دفتر در بحث ساماندهی بافت مسکونی این تپه مداخله مستقیم انجام و با مشارکت ساکنین بحث بهسازی و بازآفرینی واحدهای مسکونی صورت می‌گیرد.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: بسیاری از قطعات این محدوده ریزدانه هستند و نیاز به تجمیع و طراحی و صدور پروانه ساخت با الگوهای جدید دارند.
 
وی افزود: محل این دفتر به زودی مشخص می‌شود و از طریق آن جلسات متعددی باساکنان برگزار خواهد شد تا میزان مشارکت آنان را برای احیا این محدوده افزیش دهیم.
 
به گفته پرگو جمعیت ساکن در این تپه باید در همین محدوده باقی بمانند و با جابه جایی جمعیت نباید به مشکلی به مشکلات شهر اضافه کنیم.
 
وی توضیح داد: سرمایه گذاری با شهرداری قرارداد اولیه منعقد کرده که بر اساس آن قرار است حدود سه هکتار از آنها ۵۰۰ واحد مسکونی با مشارکت شهرداری ساخته و در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
پرگو خاطر نشان کرد: ساماندهی این محدوده به واسطه کوچک بودن واحدهای مسکونی و دشواری تملک آنها کار سختی است ولی با تلاش مسئولین و همکاری ساکنان عملی خواهد شد.
 
این مسئول افزود: مالک این عرصه در حقیقت شهرداری است و به جز اعیان، مردم متصرف این محدوده هستند بنابراین برای ساماندهی این تپه باید با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین