کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت نماینده رهبر معظم انقلاب از مناطق سیل‌زده خوزستان

عمق فاجعه سیل ‌بسیار سنگین و بیش از تصور است

تسنیم , 27 فروردين 1398 ساعت 10:08

حزب الله:
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: عمق فاجعه سیل کشور بسیار سنگین و بیش از تصور است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت‌الله عبدالحسین معزی در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حادثه سیل بسیار سنگین و سخت بود، اظهار داشت: هدف از سفر به مناطق دلجویی از سوی رهبر معظم انقلاب و رسیدگی به مشکلات پیش‌آمده است.
 
وی با توجه به کمک‌رسانی نیروهای مختلف به مردم سیل‌زده استان‌های کشور، بیان کرد: این نیروها با این کار به‌نوعی از سیل‌زدگان دلجویی می‌کنند. در این سفر شیوه رفع مشکلات و آلام مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر راجع به حضور مردم ایثارگر و فداکار و دستگاه‌های گوناگون برای کاهش آسیب‌ها و مدیریت بحران سیل، خاطرنشان کرد: این حضور چشمگیر و خستگی‌ناپذیر، و بیانگر نوعی فداکاری و ازخودگذشتگی بوده است.
 
وی با ابراز این‌که عمق فاجعه سیل کشور بسیار سنگین و بیش از تصور است، گفت: طی سال‌های اخیر این چنین بارشی که موجب سیل سنگین شود، سابقه نداشته و آسیب‌های واردشده به روستاها اعم از زمین‌های کشاورزی، دام و منازل بسیار سنگین و سخت بوده است.
 
آیت‌الله معزی با اعلام این‌که دغدغه اولیه مردم سیل‌زده تأمین و بازگشت مجدد سرپناه آنها است، اظهار داشت: باید نسبت به آینده سیل‌زدگان شفاف‌تر صحبت کرد و دستور صریح رهبر معظم انقلاب برای هزینه از صندوق توسعه ملی باید هرچه سریعتر اقدام و هزینه شود.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان این‌که 24 استان کشور براثر سیل‌ها آسیب دیده‌اند، گفت: دشمن به‌دنبال القای تفکر عدم به‌فکربودن مسئولان به سیل‌زدگان است. تمامی مسئولان همراه و همدل در تلاش برای خدمت به مردم آسیب‌دیده هستند.
 
وی گفت: با اطلاع‌رسانی درست می‌توان نقشه‌ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد که این مسئولیت سنگین به‌عهده رسانه‌ها است.
 
آیت‌الله معزی با اشاره به ارائه گزارش سفر به مناطق سیل‌زده و آخرین وضعیت آنها به رهبر معظم انقلاب‌ تصریح کرد: ایشان بر استمرار سفرهای مکرر تأکید داشتند که در همین راستا در استان خوزستان حاضر شدیم.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: برنامه‌ریزی دقیق، آینده‌نگری و ارائه برنامه‌های امیدوارکننده و شفاف می‌تواند در کاهش آلام نقش بسزایی داشته باشد.
 
وی با ابراز این‌که بالغ بر 100 میلیارد تومان را هلال احمر از طریق کمک‌های نقدی جمع‌آوری کرده است، خاطرنشان کرد: کمک‌های غیرنقدی موردنیاز برای استان خوزستان وسایل خنک‌کننده و سرمایشی باتوجه به گرمای هوا است و خیرین در این زمینه نیز تلاش لازم را داشته باشند.


کد مطلب: 194459

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194459/عمق-فاجعه-سیل-بسیار-سنگین-بیش-تصور

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com