کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای نظامی سودان:

نیروهایمان در یمن می‌مانند

ایسنا , 27 فروردين 1398 ساعت 9:38

حزب الله:
شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد، نیروهای این کشور که در ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی سعودی‌ها مشارکت دارند در یمن باقی می‌ماند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد حمدان دقلو، نایب رئیس شورای نظامی انتقالی سودان به خبرگزاری رسمی سودان (سونا) گفت: نیروهای سودانی تا زمان تحقق اهداف ائتلاف سعودی در این ائتلاف نظامی علیه حوثی‌ها باقی می‌مانند.
 
وی خاطرنشان کرد: به تعهدات‌مان در قبال این ائتلاف پایبند خواهیم بود و نیروهای ما تا زمان تحقق اهداف ائتلاف در آن باقی خواهند ماند.
 
سودان شریک اصلی در ائتلاف عربی به رهبری ریاض است و هزاران سرباز سودانی در صفوف این نیروها می‌جنگند. این ائتلاف عملیات خود را در ماه مارس ۲۰۱۵ علیه یمن آغاز کرد.
 
بعد از چهار ماه تظاهرات، ارتش سودان عمر البشیر را که ۳۰ سال در این کشور حکمرانی کرده بود، برکنار کرد و شورای نظامی انتقالی تشکیل داد که دو سال قدرت را در دست خواهد داشت.
 
البشیر در سال ۲۰۱۵ نیرو به یمن فرستاد و در چارچوب تحولی اساسی در سیاست خارجه کشورش که همواره طی‌ ده‌ها با ایران روابط مستمری داشت به ائتلاف متجاوز سعودی پیوست.
 
سربازان و افسران سودانی در جنگ یمن متحمل خسارت‌های شدیدی شده‌اند. همچنان هزاران سرباز سودانی در یمن مستقر هستند و هر روز تصاویری از کشته‌ها و زخمی‌های این نیروها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که منجر شده درخواست‌ها برای خروج آنها از یمن بیشتر شود.


کد مطلب: 194441

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194441/نیروهایمان-یمن-می-مانند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com