کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه پروژه ضد ایرانی پمپئو در دیدار با ایرانیان مسئله‌دار

مهر , 26 فروردين 1398 ساعت 13:04

حزب الله:
واشنگتن که از زمان اضافه شدن«پمپئو» و «بولتون»به تیم کاخ سفید پروژه ضد ایرانی ویژه ای را آغاز کرده، در ادامه این پروژه، امروز دیداری را میان مایک پمپئو با ایرانیان مسئله‌دار برگزار می کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،توئیتر فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که قرار است امروز دوشنبه در دالاس تگزاس دیداری میان «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده با ایرانیان انجام شود.
 
بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، این دومین دیدار پمپئو با جامعه ایرانی-آمریکایی است.
 
به گزارش مهر، کاخ سفید از زمان اضافه شدن مایک پمپئو و «جان بولتون» به تیم دونالد ترامپ، پروژه ویژه ای (براندازی) را برای ایران دنبال می‌کند و هر چند مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده که واشنگتن در پی براندازی در ایران نیست اما اقداماتی که از سوی افراد نزدیک به ترامپ انجام می‌شود همگی حکایت از این موضوع دارند که بولتون و پمپئو این پروژه را ادامه می‌دهند.
 
برای مثال در سال گذشته واشنگتن فری بی کن از توزیع یک گزارش سه صفحه‌ای بین اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید خبر داد که محتوای آن، استراتژی تغییر نظام در ایران است.
 
استراتژی مدنظر این طرح آن است که دولت ترامپ از طریق تمرکز بر ایجاد شکاف عمیق بین مردم ایران با حاکمیت، فعالانه در زمینه کمک به براندازی نظام فعالیت کند.
 
این طرح توسط توسط اندیشکده «گروه مطالعات امنیتی» که پیوندهای نزدیکی با مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید از قبیل جان بولتون دارد، تهیه شده است. این طرح، به طور صریح بر «تغییر نظام» در ایران تاکید می‌کند.
 
از دیگر محورهای این طرح، کاستن از تأکیدهای پیشین درباره دخالت‌های نظامی آمریکا در منطقه است و به جای آن به منظور «عصبانی کردن» مردم ایران از حاکمیت، در نظر دارد بر صرف هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای تاکید کند.
 
«جیم هانسون» رئیس اندیشکده نزدیک به بولتون و بانی این طرح، به واشنگتن فری بی کن گفته که دولت ترامپ اگرچه اشتیاقی برای مداخله نظامی در ایران ندارد اما تلاش‌هایش را روی تغییر نظام در ایران متمرکز کرده است.
 
از دیگر محورهای مدنظر طرح مورد بررسی کاخ سفید، سوءاستفاده از موضوع قومیت‌‎ها و اقلیت‌های مذهبی در ایران به منظور ایجاد کارزار مؤثری جهت تکه تکه کردن و شکستن حاکمیت و دولت ایران است.
 
طبق ادعای بانیان این طرح، با توجه به اینکه «بیش از یک سوم جمعیت ایران را گروه‌های اقلیت تشکیل می‌دهند»، آمریکا باید علناً و مخفیانه از جنبش‌های جدایی طلبی در ایران حمایت کند.
 
از دیگر توصیه‌های این طرح، داشتن گزینه نظامی علیه ایران در صورت اقدام این کشور در حملات همه جانبه علیه رژیم صهیونیستی و نیروهای آمریکایی است.
 
از نظر نویسندگان این طرح، تا زمانی که آمریکا شاهد تغییر نظام در ایران نباشد، تهدیدهای این کشور در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.
 
به گزارش مهر، آمریکا در اجرای این پروژه حرکت می‌کند و رصد مجموع اقدامات این کشور در دو سال اخیر به خوبی این موضوع را ثابت می‌کند؛ راه اندازی صفحاتی به زبان فارسی در شبکه‌های اجتماعی، دیدار پمپئو و بولتون با ایرانیان مسئله داری همچون «مسیح علینژاد»، دامن زدن به اختلافات موجود در ایران و سوءاستفاده از آن، وارد گود کردن برگ‌های سوخته‌ای همچون خاندان پهلوی، افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی بر مردم ایران و.... همگی اقداماتی هستند که در این راستا انجام می‌شوند.


کد مطلب: 194388

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194388/ادامه-پروژه-ضد-ایرانی-پمپئو-دیدار-ایرانیان-مسئله-دار

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com