کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیر حیدری در نشست خبری:

استقرار ارتش در مرزهای شرقی به دلیل تحرکات داعش در افغانستان است

مهر , 26 فروردين 1398 ساعت 12:16

حزب الله:
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به انتقال داعش توسط آمریکا به افغانستان ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم گرفت که ارتش در مرزهای شرق هم باشد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: مشخصه اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران ولایت مداری و ولایت محوری است و امام راحل با انتخاب ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش موجبات تشکیل ارتش ولایی را ایجاد کرد.
 
وی افزود: ارتش در مقاطع مختلف انقلاب توانست نقش مهم خود را به خوبی ایفا کند، در مرحله اول در ابتدای انقلاب بود که به فرمان امام خمینی (ره) به مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت و توانست طومار آنها را در هم بپیچد.
 
حیدری مرحله دوم درخشش ارتش را دوران دفاع مقدس دانست و گفت: حضور نیروی زمینی ارتش در مرزها و مقابله با دشمن متجاوز که حمایت استکبار جهانی را داشت توانست آنها را متوقف کند و بعد از آن توانست با همراهی سپاه و بسیج، دشمن را از خاک ایران اسلامی بیرون کند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز ارتش در مرزهای غرب، جنوب غربی و شرق حضور دارد و با توجه به انتقال داعش توسط آمریکا به افغانستان ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم گرفت که ارتش در مرزهای شرق هم باشد.
 
وی با اشاره به خدمات ارتش در امداد رسانی به مردم در بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل گفت: در زلزله کرمانشاه مردم عزیز کشورمان به خوبی خدمات ارتش در امداد رسانی به مردم را دیدند، در سیل اخیر نیز ارتش با سرعت در گلستان، لرستان و خوزستان وارد میدان شد و ۲۱ یگان عمده و سه قرارگاه مرکزی و لشکری ارتش در حال امداد رسانی به مردم هستند.
 
وی افزود: بیش از ۷۰۰ دستگاه و تجهیزات مکانیزه ارتش در حال امداد رسانی به مردم و ایجاد پل و جاده هستند، همچنین بالگردهای هوانیروز با ۷۷۳ سورتی پرواز در لرستان توانستند بیش از ۳ هزار نفر مردم را که در سیل گیر شده بودند، نجات دهند و از طرف دیگر با استفاده از نفربرهای دو زیست و تجهیزات سنگین به امداد رسانی به مردم پرداختند.
 
امیر حیدری با اشاره به تلاش نیروهای ارتش برای پاکسازی خانه‌های مردم و محله‌ها، گفت: ۸ هزار ۶۰۰ سرباز در حال امدادرسانی هستند، در سیل اخیر نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی خاتم الانبیا و نیروی زمینی ارتش در کنار هم به خدمت رسانی به مردم پرداختند.
 
وی افزود: امسال در روز ۲۹ فروردین روز ارتش رژه به صورت معمول در استان‌های درگیر سیل برگزار نمی‌شود و یگان‌های امدادرسان رژه خواهند رفت و به مناطق سیل زده اعزام می‌شوند، اما در سایر شهرها با قدرت مراسم رژه برگزار می‌شود و نیروهای ارتش آمادگی خود را نشان خواهند داد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: خبر خوشی برای سربازانی که اهل مناطق سیل زده هستند و سربازانی که برای امداد رسانی به مردم به مناطق سیل زده رفته اند داریم که ۲۹ فروردین اعلام می‌شود.
 
وی با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند دشمنان ما از احمق‌ها هستند و آنها با این اقدام موجب وحدت و همدلی ملت و حمایت همه جانبه از سپاه شدند و ملت ایران این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.
 
امیر حیدری تصریح کرد: رهاورد دیگر این اقدام آمریکا این بود که نشان داد مسیری که فرزندان انقلاب اسلامی تا کنون طی کرده اند درست بوده و کارد را به استخوان استکبار جهانی رسانده است، همه باید بدانند که ارتش و سپاه یک ارتش الهی هستند که تنها لباس آنها متفاوت است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دست ارتش در دست سپاه و ولی امر مسلمین جهان است و با وحدت و همدلی این مسیر را ادامه خواهند داد تا نابودی اسرائیل و شکست استکبار جهانی را مشاهده کنیم.
 
وی ادامه داد: در روز ۲۹ فروردین از دستاوردهای جدید نیروی زمینی رونمایی خواهیم کرد. ما نهضت قطعه‌سازی را در نیروی زمینی ارتش پیاده کردیم و امروز در ۲۳ رسته نیروی زمینی تجهیزات بومی بکارگیری می‌شوند. ما در فناوری‌های زرهی، ضدزرهی، توپخانه و بالگرد به خودکفایی رسیدیم. بیشتر دستاوردهای امسال در حوزه‌های زرهی، ضدزره، پهپاد، کوادکوپتر، انواع جمرها در فرکانس‌های مختلف و بهینه سازی تانک‌ها خواهد بود.
 
فرمانده نزاجا همچنین گفت: نیروی هوایی در رژه ۲۹ فروردین امسال تنها با هواپیماهای بومی آذرخش، رعد و کوثر رژه برگزار می‌کند؛ ضمن اینکه سوخت‌گیری هوایی نیز از دیگر بخش‌های رژه امسال نیروی هوایی در روز ارتش خواهد بود.
 
امیر حیدری افزود: پدافند هوایی با نمایش اس۳۰۰، صیاد دو و سه و رادارهای ارتفاع بلند و کوتاه و سیستم‌های جنگ الکترونیک در رژه روز ارتش امسال حضور خواهد داشت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه ما امسال قرارداد خرید تانک «کرار» را با وزارت دفاع امضا می‌کنیم، گفت: این تانک در تراز پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیاست و حتی ویژگی‌های بیشتری از آنها دارد. امسال به صورت تولید انبوه این تانک را وارد سامانه تجهیزات نیروی زمینی ارتش خواهیم کرد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه این امکان که مین‌ها و مواد منفجره بر اثر سیل اخیر جابجا شده باشند، در پایین‌ترین درجه قرار دارد، گفت: ما بعد از دفاع مقدس نه مرزها را رها کردیم و نه پاکسازی زمین‌ها و نواحی مرزی را. ما حتی روستاهای چسبیده به مرزها و مزارع و زمین‌های کشاورزی این نواحی را هم پاکسازی کردیم. اما با این حال نیروی زمینی ارتش برنامه کاوش مرزها را در دستور کار دارد تا ساکنان نواحی مرزی جنوب‌غرب و غرب کشور، با خیال راحت به زندگی‌شان ادامه دهند.


کد مطلب: 194382

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194382/استقرار-ارتش-مرزهای-شرقی-دلیل-تحرکات-داعش-افغانستان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com