تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
plusresetminus
حزب الله: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در یک هفته اخیر 100 قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری شد.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۳۶۸
100 قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری شد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد خیری  اظهار کرد: سازوکار شهرداری برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب بر زنده گیری و عقیم سازی آنها متمرکز شده است.
 
وی ادامه داد: این سگ‌ها بعد از عقیم سازی مجددا در قلمرو قبلی خود رها سازی می‌شوند و با توجه به اینکه امکان باروری ندارند، جمعیت آنها کنترل می‌شود.
 
وی افزود: برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر، تمرکز بر زنده گیری سگ‌هایی است که به صورت گله ای زندگی می‌کنند چون تجمع این حیوانات در منطقه خاصی از شهر باعث مزاحمت بیشتری برای شهروندان می‌شود.
 
خیری با اشاره به علت رهاسازی این حیونات در قلمرو قبلی خود تصریح کرد: سگ حیوانی است که  برای زندگی قائل به محدوده و قلمرو خاصی است و اگر سگ‌های عقیم شده به قلمرو قبلی خود بازگردانده نشوند، سگ‌های بیشتر وارد قلمرو آنها شده و به این ترتیب تعداد گله هر روز بیشتر می‌شود.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: بدون شک ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از طریق زنده گیری و عقیم سازی زمان بیشتری در مقایسه با اتلاف با ترحم آنها می‌برد ولی از آنجایی که گروه‌ها و کمپین‌های حمایت از حیوانات حساسیت خاصی نسبت به این موضوع دارند و این حیوانات هم حق حیات دارند، نمی توان از شیوه های گذشته برای ساماندهی آنها استفاده کرد.
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: شهروندان باید در روش جدید ساماندهی صبور باشند تا کم کم جمعیت این حیوانات در سطح شهر متعادل شود.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین