تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
plusresetminus
حزب الله: تلویزیون، رمضان رنگارنگی از برنامه‌ها و سریال‌های متنوع روی آنتن می‌برد؛ از حضور علی نصیریان در یک سریال تلویزیونی، کنداکتور رمضانی «محله گل و بلبل»، "دعوت" زوج‌های جوان در شبکه یک، تشویق «شهر عزیز» به سفره‌های افطار ساده تا حضور احتمالی «دورهمی».
۰
کد مطلب : ۱۹۴۳۵۵
سریال‌ها و برنامه‌های رمضانی امسال تلویزیون

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تلویزیون به روزهای پرترافیک برنامه و سریال‌های خود در ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شود. شاید بیش از هر مناسبت دیگری رسانه‌ملی در رمضان برای مخاطب خود برنامه دارد؛ چرا که طرح "اذان تا اذان" را تلویزیون با پخش برنامه‌ها و سریال‌های نمایشی متنوع و ویژه برای هر نوع گرایش و سلیقه‌ای به مرحله اجرا می‌رساند. زیرا سیما قرار است سال متنوع و متفاوتی را پشت سر بگذارد از نوع برنامه‌سازی‌ها، انتخاب محورها و سوژه‌های خاص تا انتخاب مجریان، کارشناسان و حتی نوع پردازش فیلمنامه‌ای سریال‌های نمایشی...! البته در عین حال از یکسری همیشگی‌های رمضانی تلویزیون همچون «ماه عسل»، «ماه و ماهی»، جنگ شبانه شبکه یک و «جشن رمضان» با آن ساختار و لوکیشن قبلی هم خبری نیست. شبکه یک، شبکه دو، شبکه سه، شبکه پنج و حتی شبکه نسیم برای ایام رمضان تلویزیون برنامه‌های متنوع و متفاوتی دارند که خبرنگار تسنیم در گفتگو با مدیران گروه‌ها، دست‌اندرکاران و برخی از تهیه‌کنندگان برنامه‌ها اخبار جدیدی را بدست آورده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:  
 
    «دعوت» شبکه یک، افطار روی آنتن
 
فضل‌الله شریعت‌پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما با اشاره به این نکته که شبکه یک جنگ شبانه رمضانی همچون سنوات قبل نخواهد داشت، تأکید کرد: «دعوت» نام ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیماست که سال‌های قبل به عنوان جنگ شبانه با اجرای نیما کرمی و همسرشان روی آنتن می‌رفت و از امسال به جای «ماه و ماهی» برنامه افطار شبکه از ساعت 19:30 روی آنتن می‌رود.
 
وی درباره مجری این برنامه گفت: هنوز به یک تصمیم قطعی نرسیده‌ایم ولی متناسب با موضوع احتمالاً  یک زوج مجری و یا یک کارشناس مذهبی این برنامه را اجرا خواهند کرد. چرا که در برنامه «دعوت» زوج‌هایی، میهمان برنامه می‌شوند که اولین رمضان خود را در کنار هم سپری می‌کنند. بحث ما سبک زندگی، ازدواج و انتخاب ملاک‌ها و معیارهای ازدواج است.
 
شریعت‌پناهی در پایان افزود: برنامه «فرمول یک» با ساختار جدیدی ویژه‌برنامه عید سعید فطر خواهد بود و البته این روزها تا ابتدای ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.
 
نمایی از سریال «از یادها رفته» با بازی حسین یاری، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز و مهدی سلوکی
 
    «از یادها رفته» گزینه سریالی رمضان شبکه یک
 
امیرحسین آشتیانی‌پور مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور احتمالی سریال «از یادها رفته» در کنداکتور رمضان تلویزیون، تصریح کرد: یکی از گزینه‌های سریالی شبکه یک، «از یادها رفته» است و البته گزینه دیگری داریم که برای جانمایی بهتر آنتن سیما در حال بازبینی است که سوژه‌های متفاوتی را در سبد سریالی رمضان تلویزیون شاهد باشیم. همان اتفاقی که خوشبختانه در سیمای نوروز افتاد و امیدوارم دوباره این اتفاق در رمضان تکرار شود.ناگفته نماند که با توجه به رنکینگ سریال‌های شبکه دیگر، حضور سریال «از یادها رفته» برای حضور در کنداکتور رمضانی شبکه یک، شانس بالایی دارد.
 
* سریال   «از یادها رفته» به‌تعبیر اکبر تحویلیان تهیه‌کننده این سریال، در حوزه تاریخ معاصر می‌گذرد. داستان این سریال به زندگی دختری جوان در سال 1319 می‌پردازد که به‌دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب و رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد. بخش‌هایی از داستان این سریال که درباره خسرو (حسین یاری) و مهربانو (هلیا امامی) است نیز به کشف حجاب می‌پردازد. حسین یاری، حسین پاکدل، هلیا امامی، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، کامران تفتی، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، رضا یزدانی، رسول نجفیان، علیرام نورایی، حبیب دهقان‌نسب، مهرداد ضیایی و ... بازیگران این سریال هستند.


محمدحسین جعفری‌جلوه رئیس شبکه دو در خصوص تغییر رویه برنامه سحرگاهی از «نوسفران» به «خوان نیاز»، تصریح کرد: «نوسفران» که قبلاً روی آنتن می‌رفت بنابر رسالت گذشته شبکه دو بود. اما امروز شبکه پویا روزه اولی‌ها و برنامه نوجوانانه را هم شبکه امید روی آنتن می‌برد. به همین خاطر ما برای خانواده‌ها و مخاطبین عام برنامه‌سازی انجام می‌دهیم.
 
    «کلاه قرمزی» رمضانی نیست
 
وی در پاسخ به این سوال که مجموعه «کلاه قرمزی» به آنتن رمضان تلویزیون می‌رسد، تأکید کرد: مجموعه «کلاه قرمزی» مجموعه‌ای منحصر به عید نوروز یا هر مناسبت دیگری نیست. دنبال تولید «کلاه قرمزی» برای آنتن مناسبت‌ها، عیدهای مختلف و روزهای جمعه هستیم.
 
* مجموعه «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب و نویسندگی حمید جبلی و ایرج طهماسب و با صداپیشگی محمد لقمانیان، حمید جبلی، محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی، هوتن شکیبا، احسان کرمی و ... در سال‌های گذشته برای شبکه دو سیما تولید شد.

 
تدوین همزمان سریال «دلدار» توسط نیما جعفری جوزانی درحال انجام است. با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان این مجموعه داستانی همزمان با دو گروه در لوکیشن های پیچ شمیران «خانه آرش» با حضور محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق ، بهزاد فراهانی و لوکیشن شهرک چشمه «خانه کامیار» با حضور مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی،کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی و پیمان جعفری درحال فیلمبرداری و تاکنون 70 درصد از پروژه پیش رفته است.
 
سریال «دلدار» ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش می شود. دلدار تولید گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست.
 
محسن کلاهدوز مدیر پخش و سرپرست گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو به شائبه‌ها پایان داد که آیا «نوسفران» و سیدجواد هاشمی دوباره به آنتن برمی‌گردند؟ او در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم به این نکته اشاره کرد که یک برنامه اجتماعی و معارفی روی آنتن خواهیم برد و نه معارفی خاص و مونولوگ‌محور!

وی تصریح کرد: «خوان‌نیاز» عنوان برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که با رویکرد خانواده رمضان روی آنتن می‌رود و مربوط به قشر خاصی نیست. هرکس روزه می‌گیرد و سحرگاه بیدار می‌شود مخاطب این برنامه است. برنامه ما اصلاً یک برنامه معارفی خاص و مونولوگ‌محور نیست بلکه اجتماعی و معارفی عامه‌پسند روی آنتن می‌رویم. در «خوان نیاز» فقط مجری نیست حرف می‌زند و در کنار آن مناجات‌خوان و آیتم‌های مختلف، برنامه متنوعی را گردهم می‌آورد.
 
    مجری «خوان‌نیاز» سلبریتی نیست
 
مدیر پخش و سرپرست گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو به جزئیات بیشتری از این برنامه اشاره کرد و گفت: دو مناجات‌خوانی قبل و بعد از اذان صبح داریم که پس از اذان مناجاتی با رویکرد امام زمان(عج) خواهیم داشت. برنامه با قرائت قرآن کریم آغاز می‌شود و اذان صبح را هم زنده پخش می‌شود. هنوز با مجری خاصی به توافق نرسیده‌ایم اما امکان دارد از مجریان برنامه «دو رکعت» که یک سال روی آنتن است که احتمال دارد زیاد شاخص نباشد،  «خوان‌نیاز» را اجرا کند.
 
    آیتم‌های تربیت‌محور، سبک زندگی و تغذیه اسلامی در سحرگاه شبکه دو
 
وی تأکید کرد: ما در برنامه‌مان ارتباط با استان‌ها داریم و همه ایران مثل سال گذشته درگیر «خوان‌نیاز» هستند. با مشهد مقدس ارتباط خاص داریم و آیتم‌های تربیت‌‌محوری را با رویکرد تربیت مذهبی نوجوانان، جوانان و رفتارهای الگوی اسلامی در خانواده مطرح خواهیم کرد. درباره سبک زندگی و تغذیه اسلامی صحبت می‌کنیم و البته گفتگوهای متنوع، شاعر و مناجات‌خوان داریم. این برنامه حداقل سه ساعته خواهد بود و از حدود ساعت 2:30 الی 5 صبح روی آنتن خواهیم بود.
 
    افطار برنامه‌ای نداریم؛ مناجات محمود کریمی هر روز روی آنتن
 
کلاهدوز با اشاره به دو بار پخش سخنرانی در ایام رمضان، گفت: برای افطار به جهت تلاقی اذان مغرب و عشاء با اخبار 20:30، برنامه ویژه افطار نخواهیم داشت. اما دو سخنرانی در ساعات 6 الی 6:30 صبح و بعد از اذان ظهر حدود ساعت 13:30 جزو برنامه‌های رمضانی شبکه دو سیماست. در مناسبت‌های ویژه ایام رمضان مداحی ویژه‌ای خواهیم داشت. مناجات‌خوانی محمود کریمی هر شب از مشهد مقدس حدود ساعت یک بامداد به صورت زنده یا احتمالا با تأخیر نیم‌ساعته روی آنتن می‌رود.
 
    تدارک شبکه دو برای یک جنگ شبانه
 
وی در پاسخ به این سوال که شبکه دو سیما جنگ رمضانی خواهد داشت، بیان کرد: در تدارک یک جنگ رمضانی برای ساعت 23:30 هستیم و توافقات و آماده‌سازی پیش‌ می‌رود. ترتیل‌خوانی و برنامه ویژه برای شب‌های احیاء داریم. برنامه‌هایی هم مثل «از لاک جیغ تا خدا» ماه رمضان روی آنتن می‌رود. «هزار راه نرفته» یک برنامه 90 قسمتی است  از ماه مبارک رمضان به آنتن برمی‌گردد. احتمالاً اگر کنداکتور اجازه بدهد «کوی محبت» را هم از زیارتگاه‌ها به صورت زنده روی آنتن خواهیم داشت.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین