کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا نام پسر رئیس فدراسیون تیراندازی به جمع مسافران امارات اضافه شد؟

ایسنا , 25 فروردين 1398 ساعت 13:43

حزب الله:
رییس سازمان تیم‌های ملی تیراندازی گفت: اینکه نام پسر رئیس فدراسیون در خبر نفرات اعزامی به مسابقات امارات وجود نداشته، اشتباه شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی و کسب سهمیه المپیک در امارات در حال برگزاری است. تیم ملی تیراندازی ایران نیز در این مسابقات حضور دارد. فدراسیون تیراندازی قبل از اعزام ملی پوشان به این مسابقات از حضور ۹ ورزشکار در این مسابقات خبر داده بود در حالی که طبق استارت لیست فدراسیون جهانی تعداد ورزشکاران ایرانی حاضر در این مسابقات ۱۰ نفر است. نفر دهم و مازاد بر لیست فدراسیون تیراندازی ایران، امیر محمد دادگر پسر رئیس فدراسیون است که نامش در استارت لیست اهداف پروازی مردان در بخش اسکیت وجود دارد.
 
هرچند که این اولین باری نیست که فدراسیون تیراندازی اقدام به این کار می‌کند و در مسابقات جایزه بزرگ قطر نیز این اتفاق رخ داده بود. اما رئیس سازمان تیم‌های ملی تیراندازی می‌گوید که اشتباه شده است!
 
سعید مرادی رئیس سازمان تیم‌های ملی تیراندازی در گفت و گو با ایسنا در مورد نبودن اسم پسر رئیس فدراسیون در خبر ابتدایی فدراسیون تیراندازی برای اعزام به مسابقات جام جهانی امارات اظهار کرد: اشتباه شده است. در جلسه توزیع برنامه مسابقات امارات اسامی تعدادی از تیراندازان مشخص شد که نام او هم در لیست وجود داشت! در تیراندازی این نیست که امروز برای مسابقه فردا ثبت نام کرد. ما از اکنون نام تیراندازانی را که قرار است برای مسابقات جام جهانی آلمان اعزام شوند را ثبت نام کرده ایم. اگر قرار باشد نامی اضافه یا کم شود باید جریمه آن را پرداخت کنیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که این اشتباه پیش از این در مسابقات جایزه بزرگ قطر هم اتفاق افتاده بود و در آن زمان هم اعلام شد که امیر محمد دادگر با هزینه شخصی اعزام شده است و به همین دلیل نامش در لیست فدراسیون نبوده، گفت: ما به خاطر این که هزینه‌ها را تقسیم کنیم، بخشی از هزینه‌ها را از خود ورزشکاران گرفتیم. مسابقات قطر حکم انتخابی تیم را برای این مسابقات داشت. در قطر امیر محمد دادگر بین ایرانی‌های اعزام شده در ماده اسکیت دوم شد. دوستی اول و بشارتی هم اسلحه‌اش خراب شد. حسینی هم چهارم شد. سه نفر اول برای مسابقات جام جهانی امارات انتخاب شدند. روز گذشته در تمرین مسابقات جام جهانی امیر محمد دادگر رکورد ۲۳، بشارتی رکورد ۲۴ و دوستی رکورد ۲۲ را ثبت کردند. اینکه امیرمحمد دادگر رکورد ۲۳ را از ۲۵ زده است این نیست که اسم او را از لپ لپ در آورده باشند!
 
مرادی در ادامه در پاسخ به این سوال که پس با این وجود که تعداد نفرات اعزامی به مسابقات جام جهانی چین (تفنگ و تپانچه) کم شده است پس فدراسیون هزینه زیادی را بابت جریمه، رزرو هتل، هزینه ویزا و … متحمل شده است، خاطر نشان کرد: خدا را شکر برای هتل جریمه ای به ما تعلق نگرفت. ما پول که ندادیم و حواله نکرده‌ایم. در آخرین مذاکره و آخرین فاکتوری که به ما داده شد قبول کردند که بابت کنسل کردن اتاق‌ها هزینه‌ای را دریافت نکنند.
 
رئیس سازمان تیم‌های ملی مبلغ هزینه شده برای ویزا و جریمه‌هایی که بابت کم شدن ورزشکارانی که اعزام نمی‌شوند را بالا ندانست و گفت: ۵ نفر کم شده اند که برای هر نفر ۱۰۰ دلار بابت ویزا هزینه شده که جمعاً می‌شود ۵۰۰ دلار و معادل حدوداً ۵ میلیون تومان است. برای ثبت نام هر نفر هم مبلغ ۱۷۰ یورو هزینه شده که حدود ۱۰۰۰ یورو می‌شود و معادل حدوداً ۱۰ میلیون تومان است. باید این را در نظر داشت که اگر این تعداد به چین بروند چه هزینه‌ای باید انجام داد؟ ما به یک امیدی ویزا گرفتیم اما متأسفانه وقتی محقق نشد چه کنیم؟ این مشکل که وجود دارد نه برای ما و نه برای سایر رشته‌ها بلکه برای کل مملکت است. مشکل کل مملکت را نمی‌توان تنها به یک جا اختصاص داد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چطور فدراسیون برای کسب سهمیه در رشته اسکیت که در رده بندی فدراسیون جهانی هیچ جایگاهی ندارد و هیچ سهمیه تاکنون برای ایران به ارمغان نیاورده سه نفر به جام جهانی اعزام می‌کند، اما برای تپانچه هم که توانسته سهمیه المپیک بگیرد سه سهمیه در نظر می‌گیرد گفت: نباید فرصت را از بقیه گرفت. هزینه اعزام به امارات با هزینه اعزام به چین متفاوت است. از نظر هزینه باید حساب کرد هزینه اعزام یک نفر به چین برابر هزینه اعزام چهار نفر به امارات است. ما با توجه به برنامه ریزی و نظر مربی نگاه می‌کنیم و تصمیم گرفته می‌شود. مربیان می‌گویند اینها سهمیه نمی‌گیرند ولی برای مسابقات بعدی اعزام خواهند شد. آلمان هم نزدیک تر و هم بلیط آن ارزان‌تر است، همچنین هزینه‌های جاری آن هم کمتر است.
 
مرادی در ادامه گفت: ما کارها را بررسی می‌کنیم، برخی نظر مربیان به درباره بخش فنی است و برخی نظرات ما به عنوان مسئولان اجرایی است. این نیست که من یا مربی تنها تصمیم بگیریم. همه چیز از جمله هزینه‌ها بررسی می‌شود و در نهایت تصمیم گرفته می‌شود. برای تپانچه هم ثبت نام کرده بودیم حتی هتل رزرو کردیم، اما نشد. خوشبختانه هزینه هتل برگشت خورد.
 
وی ادامه داد: من هم خوشحال نیستم که بچه‌ها اعزام نمی‌شوند. فکر می‌کنم فرزند یا برادر خود من هستند. من فردی هستم که اوایل انقلاب یادم می‌آید بچه را از پرواز بیرون کشیدند و اعزام نکردند. از این اتفاق‌ها خوشحال نمی‌شوم. وقتی اتفاقی می‌افتد که امیدها محقق نمی‌شود چه کنیم. قرار بود بودجه از جایی تأمین شود اما نشد.
 
رئیس سازمان تیم‌های ملی تیراندازی در مورد این موضوع که فدراسیون خودش یک روز با لغو اردوهای آلمان، یک روز با کم کردن تعداد نفرات و یک روز با اشتباه در اعلام اسامی اسکیت شائبه ایجاد می‌کند، گفت: نه اشتباه شده و این گونه نیست. شما نمرات را بررسی کنید. تعجب من این است که چرا به استعدادیابی اعتقادی ندارید. وقتی نمرات بالا می‌رود افراد انتخاب می‌شوند. خدا را شکر ما سعی کردیم برای همه فرصت ایجاد کنیم، اما در اعزام‌ها با محدودیت مواجه هستیم. الان در تفنگ ما ۶ نفر داریم که در سطح بالایی در دنیا قرار دارند اما مجبوریم تنها ۳ نفر را به مسابقات جام جهانی چین اعزام کنیم. برای اینکه چه افرادی هم اعزام شوند مربیان تصمیم می‌گیرند. ما دست مربیان را برای انتخاب نفرات باز گذاشته ایم.


کد مطلب: 194293

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/194293/چرا-نام-پسر-رئیس-فدراسیون-تیراندازی-جمع-مسافران-امارات-اضافه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com